Tuesday, February 23, 2010

makan seafood @ bagan lalang..

setelah bbrapa minggu plan baru la cuti CNY hari tu dpt direalisasikan.. ekceli ni aku ngan maksu aku niat nk banjer family kitorang smpena smpena dpt anjakan gaji ari tu.. oh yer.. maksu aku pon keje sama company ngan aku.. cuma dia kt HQ (Bangi) aku plak kt Kelana Jaya. Kebetulan plak kitorang sama2 dpt kenaikan tu kan.. so share ler nk belanja family kitorang nih.. yer la dpt pon bukan ler byk sgt kan.. so bila share leh la mkn puas2 sket...


on d way nk ke bagan lalang.. aku x penah jejak kaki kt sini lagi.. sib baik ada driver terulung aka atuk echa tu.. so slamat ler follow jer dia ke sini..

echa yg teruja bila nmpk laut.. nak plak bila tgk pasir dia yg sangat halus cam tepung itu.. jakun ler anak aku main pasir tu kan.. abis brdebu suar dia... mula2 igt nk g awal sket sbb nk jalan2 kt gold coast tu.. tp x smpat.. smpai sini pon da 6 lebih.. kang nk order makan lg mana sempat..





atuk echa aka atuk sudin... echa kalo tgk jalaludin hasan kt tv tu pon dia leh kata tu atuk sudin dia.. sabor jer la..



bdk berlengas...




family members sumer da smpai...sumer skali ada 21 orang.. xde la ramai sgt.. oh ni sedara yg belah mak aku je yer.. biasa la kitorang rapat ngan pakcik/makcik n sepupu belah mak.. adik badik mak aku pon 3 orang jer... mak aku (maklong), makngah n maksu..



yg belah kiri tu kazen aku (anak makngah)..yg belah kiri tu BIL aku



food timeeee.... lala masak ???? masak apa ntah aku lupa da...



siakap 3 rasa



udang goreng tepung



sotong goreng tepung... ada dua lg lauk lupa nk snap...sambal udang ngan pengalah ke apa benda ntah...aku pon x tau apa nama dia..


mereka2 yg da kelaparan.. lama giler nk tunggu... dari beratur nk pilih seafood yg nk dimakan... smpai ler nk tunggu org tu masak... giler lama...almost 2 jam baru dpt makan...org ramai betul.. maklum ler cuti CNY lama kan...







overall food sumernya sedap2 n harga pon boleh la dikatakan murah.. pasni leh la makan seafood lg kt sini.. xyah nk g jauh2 ke umbai tu sumer.. kt sini pon ok..


brgambar beramai2 sblom balik...


*peace*


Friday, February 19, 2010

Sang buaya yang comel..

wpon lately ni timbul mcm2 kes psl kasut cap boya nih.. ehhh bkn crocodiles ekk (kang x psl2 tokei crocodiles saman aku).. tp crocs..hehehe.. tp aku still blikan echa kasut nih lg.. bkn apa.. design dia cntik sgt.. x tahan aku nengok.. tp sbb harga dia leh tahan gak .. so xde la mmpu nk bli selalu... dan memandangkan kst echa sumer da x muat.. tinggal crocs dora dia je yg dia dok belasah hari2.. yg tu la pakai brjalan.. yg tu la pakai belasahan kt umah.. smpai naik lebam da aku nengok.. wpon aku salu basuh..tp dia cpt kotor.. so kena la cari yg lain.. jenuh gak g cari kasut echa ni.. bkn apa nk cari yg menepati citarasa echa tu yg payah.. byk plak cekadak bdk nih.. kenmain pndai memilih... aku kecik2 dlu toksah ler gatal nk memilih sgt.. maunyer ko melopong je balik umah kang.. igt mak aku nk layan ke kalo byk sgt cekadak cam2.. tp bdk2 zmn skang kenmain lg kan.. sabor jer la

ini ler pilihan hati echa.. comel kan..


so cik echa.. ko blasah je la kasut ni smpai lebam yer.. oh yer ada satu lg misi lom selesai.. tgh cari kasut nike gak utk echa.. tp da 3-4 outlet nike aku pegi sumer xder size.. igt weken ni nk cari kt klcc plak..

p/s ini bukan entry menunjuk2 or nk brlagak yer... lg pon sekadar crocs ajer yg bli setahun skali... hehehe



Wednesday, February 17, 2010

xtvt hari sabtu lepas

rasanya cam lama gak aku x hapdet blog kan.. adakah sesapa yg merindui diriku ini?? ngehngehngeh...

nahhh...khas utk tatapan kamu2 yg merindui diri ku ini....hakk tuihhhh... hahaha

- echa wif najihah (kazen echa) -
sabtu lepas kami blk kg lagi.. kali ni sbb ada wedding kazen cooi kt desa kelisa, ulu yam.. perghh nama tempat x leh blah tu...


- pelamin dan hantaran -
aku g wedding ni lenggang2 kangkung je yer xde nk nolong2 pon.. sebijik pinggan pon xde basuh...kuakakaka... smpai sana ngam2 kul 12 lebih terus je melahap... lapar ko x bekfes pagi tu..


- echa, SIL n my niece -
SIL aku yg tudung oren tu nk kawin 20 mac ni.. tu amik mood nk brsanding ler tu...



echa tetiba je malu2 ayam bila aku suh posing kt atas pelamin tu.. tu yg muka jd cam2.. hangin je.. jgnkan senyum, pandang camera pon xnak..


tgk kazen dia yg dua org ni..kenmain lebor lg senyum.. opss pasan x tgn echa kt bakang tu... naik meroyan aku tgk dia nk tarik manik2 tu.. kang runtuh lak pelamin tu kang mampos aku nk betulkan balik



alahai muka ko nakkk oiiiii



antara hantaran -blue from the groom
gold from the bride -



pengantin lapuk yg sorang ni pon sebok gak nk brgambor kt pelamin.. hehehe.. ajak cooi tp dia xmo..segan la tu.. nyampah i tau... ala masa ni mmg xde org kt situ..tu yg aku gedik nk brgambo.. lg pon pelamin dia cntik sgt.. sumer guna fresh flower


tetiba muka penuh sepetak... eiii gebu nyer kulit haku.... kuakakakaka... mana x gebu kan... da makin debab la katakan..huhuhu


abis kenduri terus balik umah PIL... pas2 echa sebok ajak mndi laut..mndi sungai la tu mksud dia.. ahh sudahhh.. kemaruk mandi sungai plak dah anak aku nih.. xpe.. layankan je.. kali ni pegi ramai sket.. SIL aku sume ikut skali ngan my niece sumer..

aku suker la tgk pic nih.. alahai cam anak dara kampung plak kan.. yg paling x tahan tu tgk gaya echa duduk tu.. tersangat la sunti nyer aku rasa... hahahaha



org syampoo rambut dia pon sebok nk syampoo gak


skali ko tgk la gaya bapak dia bilas rmbut anak.. ko igt ni salun rmbut ker ko nk suh anak ko baring cam2.. tp sbb aku ni ala2 mem besar dok kt tepi batu smbil mkn karipap so xyah la byk komplen lak kan.. sabor jer la tgk..


echa merenung di kejauhan.. apa la yg dimenungkan tu


dahhhhh jom balik!!!!!!




Thursday, February 04, 2010

budak gomokk berenang ke tepian...

minggu lepas kitorang blk kg.. lately ni makin kerap lak blk kg.. sbb echa la nih.. dia suka sgt blk kg sebab dpt main ngan sepupu sepapat dia bdk pompuan 3 org nih.. mklum ler kt umah mak aku dia xde geng... so kt kg ada la geng nk melayan dia main kan... sibuk la kalo cuti je bising ajak blk kg... so kitorang layankan jer la

so ari sabtu tu kitorang g la umah SIL aku kt kalumpang sbb echa da x saba sgt nk main ngan sepupu dia yg dia panggil dik non tu... alih2 petang tu SIL aku ajak mndi sungai kt kalumpang.. aku pon on jer la.. yer la da lama echa x mndi sungai kan... penah g skali je dlu..
elok smpai je kt situ..echa terus je mnjerit2 kesukaan kata..." eiii nk mndi laut"... boley??? sian anak aku kan... laut ngan sungai pon dia xleh beza... janji air byk2 camni dia kata laut jer...kekekeke.. wat malu aku jer tau..

so korang layan jer la pics ni eh.. byk gak aku snap... gmbr budak gomok ni je la pon yg byk... gmbr mak dia yg anggun ni xde eh..jgn korang kuciwa plak x dpt nengok pic aku...huahahahhaha















video

video

video


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails