Thursday, November 24, 2011

SKII

wahhh xleh blahhh kann.. asik wat entry pasal beauty product je kan. Tahun 2011 ni mmg kegilaan aku bli produk kecantikan ni (cantikkk ke ponnnn????...hahahaha). Tak kira la dari yg semurah2 smpai le semahal2 product(mahal for me..utk org lain mebi murah kot??).

Last week (14 - 18/11/11) aku keja kat luar. Ada event ofis kat KL Convention Centre. Kena stay kat Crowne Plaza Hotel, KL for 5 days. Hotel tu plak dkt sgt ngan Pavilion. So apa lg, mmg x lepas peluang la nk gi Pavi time free malam2. Maklum la, Cooi bkn suka sgt kalo aku ajak pi shopping complex kat area KL. Alasan dia - jalan jammed ngan parking mahal. Tu pasal la asik pi OU - Curve - Ikano. Jarang sgt2 nk pi area KL, melainkan ada bnda yg aku nk cari kat KLCC or Mid Valley or Pavi. Kalo tak, jgn harap la nk pegi. Kalo nk pegi sgt2, aku kena amik cuti, and pegi sndiri.

1st nite je aku dah mmbuang duit kat The Face Shop. Sale di sana sini skang kan. Beli 2 item - Toner ngan Make Up Base.

 The Face Shop - Make Up Base
Normal price kalo x slp aku RM55.90 kott. Tp ada 10% off. Yg jenis ni sesuai utk muka brminyak. Mula2 tgk harga, alahai cam mahal la pulak, tp sbb SA tu dah goda2 maka aku pon terpedaya.



The Face Shop - Hydra Toner
normal price x slp aku RM45.90 tp ada disc. 50%. Sesuai utk kulit yg brminyak juga. Antara salah satu faktor aku bli ialah sebab botol dia. Comei gila kannn?? Kaca okkk. Me likey2.


Malam last before check out tu, aku kuar lg gi Pavi. Ala jalan kaki je pon dari Hotel Crowne tu. Dkt je pon. Lepas cuci2 mata, kawan ajak plak gi Sephora kat luar Pavi tu. Kat sini yg trsangkut tu. Ingatkan xde la beli apa2. Rupa-rupanya.....

 tadaaaaa... tak hagak2 beli SKII uolssss.. hahaha. Ekceli mmg dah lama berangan nk pakai product SKII ni. Tp harganya mak aiiiii.. pitam 44x. Pastu ada tgk kat magazine In-Trend tu dok la keluar iklan promotion SKII trial set RM199 tu. Tp bila pi tnya kat mana2 counter SKII sumernya dah abis. Tensi ai tauuu.

Sekali bila pi Sephora tu.. trnampak plak set ni. Terus brdegup2 jantung bila tgk harga dia RM199 jugak. Tapi yg besnya siap ada box merah yg sgt comei ini. Jom kita tgk apa isi dalamnya...

Facial Treatment Essence 75ml (worth RM199 - if im not mistaken)
Facial Treatment Mask 1 Pc (worth RM47)
Facial Treatment Clear Lotion 40m

kiranya bayar RM199 tu utk Facial Treatment Essence 75ml tu je la. Yang lain2 tu dpt free. Ekceli dlm box tu ada 3 item je. Yg lagi 2 item tu.. yg dlm tube ngan botol cinonet tu  free gift. Ada lg sample product Clinique dia bg jugak. Lama gak dok trpikir2 nak bli ke xmo bli - bli ke xmo bli. Tapi dasar org pompuan kan.. tewas jua akhirnya dgn alasan - rugi kalo x bli, nnti abis menyesal!!! Dengan konpidennya pi counter n bayar. Lepas tu laju2 masuk balik Pavi sbb nk survey kt counter SKII kat Parkson pulak. Sekali lagi rasa tak menyesal sebab kat Parkson set tu dah abis. Boleh beli ngan harga RM199 jugak n dpt 3 item tu tapi without box merah comei itu. Set yg box merah sudah sold out. Eh.. mana boleh x dpt box kan. Comei gila tu. Ekceli aku dah survey kat Parkson and Jusco OU juga, mmg dah abis dah set tu. Tinggal yg set besar je, harga dekat 1k. Owhh mahainya... xpe la haku bli yg murah ni dlu. Kalo ok n sesuai, boleh la kumpul duit beli lagi.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails