Friday, May 17, 2013

Langkawi 2013 : Day 3 ~ Oriental Village, Parking LCCT

Pagi2 dah bangun.... Hari ni nak check out sudahhh. Tapi check out lambat sket sbb nak tunaikan janji kat anakanda g mandi laut.

 Time ni kul 8am kot. Laut dan pohon nyiur melambai2. Alysya dah x sabar nak mandi.. aku kata g bfast dulu bru mandi.

 Alysya xmo mkn ko... punya la x sbrnya dia nak mandi laut. Dia minum air oren tu seteguk jer ngan mkn pasta sesuap. Mujur ler x kena byr bfast utk Alysya... kalo tak.. rugi jer. Tapi bfast kat sini tak menarik pon... biasa2 jer.. x byk choice. Buleh la takat nk lapik perut jer. Dari buang duit byr bfast... baik g mkn jer kat gerai yg ada sepanjang jalan kat Chenang tu. Ni sbb dpt free bfast so mkn jer la.

 Aku mkn ni jer... pasta ngan omelette. Bfast tepi laut ko... mmg best... cuma food jer yg x menarik.

 Dah start nak hangin tu... dia ckp... lembapnya mama ni makan... makan laju2 boleh x... hahahaha

 Pastu dia sorang2 pg main pasir. tu kalo tak kena sound ngan apak dia jgn pegi dkt air... mau dah terjun dlm laut dah tu..

 Lepas setel bfast.. terus cooi bwk anak dia mandi laut. Aku malas nak joint nak basah2 baju. Baik aku kemas n pack barang yg melambak tu and terus siap2. Kul 11.00 aku pnggil dorang naik suh mandi n siap2. Kononnya nak pi Oriental Village sbb nak naik cable car. Coz parents aku x penah naik. Tapi malangnya cable car tgh service ler plk... eiii time ni la ko nk service pon.

 Sbb x dpt naik cable car snap pic jer la kat bwh nih... pastu g kedai2 souvenir yg ada kat situ. Bagi peminat rubber FM... kat area Oriental Village (cable car) ni la yg banyak jual rubber FM. Macam2 design ada... cantik2. Aku wajib ler beli kan... nak bg kat BFF.

 Masa kat Oriental Village ni... hujan gerimis.. tu yg tetiba gatai nak beli cap... sesuai tak aku pakai cap?? Murah jerrrr RM15.. 



 Ni kat dlm toilet ko. Cantik toilet kat Oriental Village ni.. siap ada pokok2 lg kat dalam. Tenang jer rasa nak membuang hajat... hahahaha

 Sepanjang kat Langkawi ni... Aysya lgsung xmo dkt aku. Naik keta sekali pon xmo. Dia nak naik keta ngan kak aku jer pastu sebok nk ngekor kazen dia nih. Nak bergambar pon knmain payah. Ntah hapa2 la... geram jer mak ko ni..

 Kejap jer kat Oriental Village ni... sbb xtau nk buat apa kat sini. Tarikan utama mmg cable car jer. Yang lain... naik kuda... rabbit park tu biasa2 jer.

 Singgah Telaga Harbour ni kejap utk brgambar. Sapa nak feeling2 Maya Karin dlm citer pisau cukur tu leh snap pic byk2 kat sini. Bwk skali topi besar tu bru leh feeling retisss.. Mmg ler xde kapal besar... tapi bolehlah nk amik mood jer.. hahahaa
















Lepas bergambar kitorang terus gerak pi Kuah.... last kopek nyer shopping. Yang shopping last kopek ni la yg paling byk membeli. Aku siap beli beg baru lg.. hahaha. Pastu berjaya membeli set visions jugak... makcik sgt ko shamsinarrrr..

Aku amik luggage time balik 40kg... mmg ngam2 jer 40kg berat beg sumer. Set visions tu aku hand carry ler. Tapi masa aku pegi ni set corelle x byk choice n hrga pon mahal sket. Corningware pon sama. Last time aku beli corningware 3 beradik yg kecik tu RM220 je kat Langkawi Saga. Tapi hri tu aku tgok corningware sebijik aku beli tu RM299 la plk. Huihhh beza byk tu... Frust gak ler sbb x jmpa corelle design idaman hati... kena repeat lg Langkawi ni.

Lama gak kitorang shopping sbb fligt kitorang kul 8.20pm. Kul 7.00pm bru smpai airport n return keta. Pastu sempat lg sumbat hasil shopingan tu dlm beg yg baru beli. Selamba jer aku memunggah brg kat situ.. nk bg muat jgk dlm beg. 

 
Info Parking di LCCT :
Last year g Langkawi pon dah pernah share pasal parking. Kali ni aku share lagi. Last year aku parking kat tmpat yg agak jauh tapi rate dia sangat murah.. 3 hari parking x smpai RM50. Rate dia 1 hari RM16.00. Tapi berpeluh la ketiak laki korang berjalan jauh nak amik keta nnti. Nak parking sini kena smpai awal sbb parking yg ni selalu full. Kang brpusing2 cari parking dah amik masa... pastu nak jalan g airport pon amik masa lg... tak pasal2 kena tggal flight.

So kali ni aku suh Cooi parking kat Zone C pulak... dekat sket ngan airport. Kami parking 25/04/13 pukul 10.00 pagi. Kami balik 27/04/13... amik keta dlm pukul 10.00mlm lebih kurang... caj parking kalo aku x silap RM93. So kira ok jugak la kan? Aku hari tu sampai Airport 2 jam b4 fly... so takut terkejar2 nnti ngan nk drop bag segala... nak bfast lagi... tu yg aku parking kat zone C. Kalo smpai awal lagi... konpem aku suh Cooi parking kat tmpt yg murah tu jer.

 Tamat sudah entry Langkawi aku ni. Sebagai penutup entry... nah.. pic ramai2 masa mangrove tour. Pic ni ada cameraman kat jetty tu yg amik. Lps abis tour.. naik jer kat jetty nnti dorang jual skali ngan frame ni RM10 jer. Dia buat dua keping... sbb pic ni cantik.. so aku beli 1.. kakak aku beli 1... ok la buat kenangan..


- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments:

lieyalatif said...

tamat sudaaahhh...thanks babe...byk info aku dpt...bulan 10 ni tak sabar lak aku nak pegi hah..sedangkan dah byk kali sampai langkawi...aku tak sabar nak mangrove tour ni...sbb tak penah kan.....

aku suke tgk ko pakai cap...mcm retis koooo...dgn muke dah panjang kooo...mmg cun la beb.....berbaloi ko diet sham...

Hirda Ibrahim said...

auwwww.. jelita ko pakai cap!
a ah ko.. corelle makin mahai pulak now.
ni ada aku ajak korang pi US ni. *eh tetiba!!

aku dok plan nk pi LGK oct ni gak. AA tolonglah buat tix murah!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails