Monday, April 06, 2009

Riang Ria Di Genting Highlands..(04/04/09)

Yesss...akhirnya trcapai gak impian nk bwk echa g genting lagi.. last year pegi rasa cam x puas aje + echa x brp paham lg.. this year echa da besar sket.. baru la dia rasa enjoy ngan rides tu sumer kan...
kali ni kami pegi ngan bespren aku ida n co. sebenarnya nih plan last minute... ida ym aku dn tanya xde plan g mana2 ker mggu nih.. terus jer aku ajak g genting...hahahha.. nsb baik jadik plan kita ni kan ida.. aku suker...echa lagiiiii suker...
so korang layan jer la gambar2 ni sumer yer...




















huihhh...lebarnya muka aku masa nih..isk..isk..












echa sibuk sgt masa nih.. bising mulut dia..'pish mkan..pish makan..."



menggelupur fish tu sumer berebut food.. kebulur tul fish nih.. da la besar2 plak tu.. rasa cam nk tangkap jer... gerammm...








da trnmpak playground nih apa lg... menggelupur la dia nk main.. yg lain dia x pedulik... kemaruk main slide jer...


yiiihaaaaaaaa...





main buai plak...


sukanya dia... ni pon siap jerit2 nangis xmo kuar dari playground tu.. naik antu plak aku dibuatnya.. org byr mahal2 suh main rides kt situ.. bkn main kt playground tu.. itu kt KL nun brsepah.. free aje kt giant tu haaa.. cuma mak awk ni jer yg malas nk bwk main...heheheh..











part ni yg aku x tahan nk gelak... sibuk nk tiru gaya bateri tu...hahahha


yes...good..good...


naik antique car plak...


siyesnya muka echa drive keta... ni ciri2 pemandu brhemah okeh..


hahahaha...x tahan tgk muka echa masa nih...



" peace" ...
yeay... pndai anak ummi....




ha... ni turn aku plak nk tnjuk berani... ni pes time aku naik spinner nih.. sbelum ni pi x tringin pon nk try... tp ari ni mak nk tnjuk berani...


hah...tu diaaa... bg aku spinner ni xde la takut sgt.. cuma pening pala jer.. aku kagum dgn diri aku sbb aku x jerit pon....

masuk Berlys Chocholate Wonderland plak..


ni last pic yg sempat snap..pas2 bateri camera aku pon abissss.... sgt frust okeh... ni nk kena pegi lagi camnih...
overall kitorang mmg hepi bangat dpt naik genting nih.. sesekali layan anak camni apa salahnya kan... tu pon aku frust sbb byk lg tmpat kitorang x pegi..cam dinosaur land, bumper car, busy bugs dan lain2 lagi.. rasa cam x ckp masa jer nk round abis.. mklum la kan.. bwk bdk kecik ni byk halnya.. tiba angin dia ok...ikut jer mana kita pegi.. tiba angin dia x okeh.. tah mana2 tmpat dia pegi.. nk ikut pala dia jer... sib baik la kt atas tu x brp panas..kalo x mau aku jd hulk kt atas tu.. sabor jer la.. yer la..x leh la nk marah2 echa sgt kan.. da tentu bwk g situ nk bg dia happy.. per hal plak nk marah2 dia kan... xper la..lenkali kita g lagi yer abang yer... hmmm...


20 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

wah ko gi berjimba kat genting yeak sham...tapi firstly aku nak komen...wei kebalnye korang langsung tak pakai sweater ....selambe jek ngan tshirt tuh...aku kat atas tu terkedang2 tahan sejuk koooo...rase cam nak bawak toto jek....he he he he tu pasal aku jakun bile tgk korang selamba badak jek.....he he eh mmg kurang daya tahan laaa aku ni....he he he

hepi gile ko aku tgk echa....sronok tgk muke die kan....aku suke pic kat ikan2 tu....kiut ajek korang anak beranak...lagi satu pic echa dok good2 kat bateri tu he he hehe....

ha'ah betul kate ko...bawak budak camtu laa kene ikut paler die, seb baik mase aku pergi tu aku letak mia n mija kat stroller so selamat laa dieorg ikut kehendak aku ajek ha ha ha ah

cume aku tak leh laa gi genting, asik lapo ajek perut aku sejuk2 kat atas tu....hu hu hu

Unknown said...

ala jelesnya aku tengok korang gi berpoya2 kat genting tu.. last time pergi emily kecik lagik, banyak benda tak leh main.. sham echa tak kena bayar lagikan?? umur 3 tahun keatas baru bayar kan.. aku lupa la

yang tak syoknya gi genting ni kalau tak de orang tolong jaga anak kita time kita nak main.. kena la gilir2 dengan hubby kan.. lagi satu tak de sapa nak tolong snap gambar sefamily kan..

sham, aku suka tengok kau bawak beg tu.. laki aku pun suruh beli beg cam kau jugak.. kena la cari pasni.. senang nak jalan katanya..

kau gi outdoor park jer ker.. kat indoor tak masuk ke.. aku rasa kat indoor lagi banyak mainan untuk budak2 la..

sama la si echa dengan anak2 aku.. kalau gi situ ada ker patut nak main kat playground.. kat kl ni belambak .. heheh

sham, si echa ni pun sama peel dengan anak2 aku, kalau jalan gi mana2 pun mesti nak bawak jugak bantal busyuk.. bezanya echa punya bantal golek.. hehehe

aku pun naik spinner gak.. masa beratur tu, jantung aku dup dap dup dap.. takut tak hingat.. tapi bila dah naik atas, ler tak takut sangat.. tak jerit pun, tapi kepala memang pening sikit.. aku siap bukak crocs kau, takut jatuh.. wakakaka..

ok last2 nk komen ni.. masa aku pergi tu tak de plak Berlys Chocholate Wonderland ni atau aku yang tak perasan tempat ni.. huhuhu

Ciklinn said...

wah syokknyer berpoya2 disana... aku dah lama tak gisana... tgok gamabr2 kau ni rasa nak gi lak kesana... huhuhuhuhu

Erna said...

cute btul gambar echa nak tiru bateri tu hehehe....

bila tgk gambar awak ni kan, rasa mcm nak gi sana je, padahal bulan 1 aritu dah pergi dah hehehe.... simpan2 utk thn depan jela hehehe...

branila awak naik spinner tu, saya aritu nak naik, tp sejuk plak, kalau pusing berangin mesti lg sejuk.... selamba btul awak x pakai sweater la sham..kebal tul..

Jasfyra said...

sham..ko dah beli kasut baru ye?aku nampak sneaker nike itew..cun seh.sama cam echa kan.jeles aku nih..

wah..bestnya p genting.aku sejak kawen xpenah langsung p genting..cian aku.

-Sharleenz- said...

anak dah besar syok giler la layan games atas tuh kan... leh sama2 layan.. kemain hepi nampak... bestnyeee...

eMMa@iKKa said...

Sham..kau nie biar betul...kebal ke badan hang..sampai tak pakai sweater kat sana! Kalau aku mau mengeletar satu badan. Iskh...ckp pasal genting nie dah lama siot aku tak ke sana..last sekali aku gie masa tu Trisyia umur 1 thn lebih...masa tu dia tak tahu apa pun lagi. Kali nie kalau ke sana..mau riuh kut..hehehehehe...;)

sitione@madamct said...

amboi echaaa..kemana pergi dia mesti bwk bantal busuk ek sham?

delia aku ni sib baik aku leh lg pujuk x yah bwk simut beso dia tu..klo x jenuh siut..muahahaha

Linda Latip said...

huhuhu weh bestnyeee..tggu ghazi tnggi sket lg..akan ku serbu ke gnting mngikut jejak lngkh mu echa...echa nk men playground aje ye..tp klu tang umo derang ni..tu je la kot yg menariks mnat..hihi..

ikan nmpk snggh kebulur..dekat jek ye dgn org..klu budak yg excited sgt, mau diterjun dlm tu huhuhu

Anonymous said...

syok nyer ang sham... aku ni bila la nak bawak anak2 jengjln sana.... huhuhu... best arr echa ko rajin bawak dia jln2... kalo adriana tgk fish tuh arus dia suka,....
tuh arr ... bila la anak kami ni nak beso... x sabar nak p genting arrrr

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

ko naik genting sham
bestnyer......aku pun nak ajak laki aku naik genting lagi ler tahun nie...dulu pergi batrice x sampai setahun pun...dia x tahu apa2 pun....kali nie, sure pergi aku penat...ha ha ha..bukan penat main,penat melayan anak....

aku suke ko dress up echa...
stylo ko...ngan tshirt ngan jeans, ngan kasut sport.....nampak sporty jer.....aku now pun nak try kurangkan baju gown si batrice ....suke plak aku nengok bebdk pakai jeans...nampak ringkas & smart....

rambut ko dah panjang erk sham...aku nampak cam dah panjang jer...he he he

ooo...aku pernah naik spinner tu...tp masa tu kat fun fair jer lah....pergh aku rasa jantung aku pergi pastu patah balik..keh keh keh....x takut benarnyer cuma dia kan laju pastu kalu kat fun fair kat tempat dari satu menan ke satu menan tu dekat...tu yg rasa cam dia nak langgar jer menan satu lagi tu....tu yg ngeri....laki aku siap muntah ko turun dari spinner tu..keh keh keh...

apalah echa...mama awak bayar mahal2...playground gark awak rebut nak naik........bebdk camtu ler...pantang nampak playground kan...

apa kata, lepas nie kita buat gathering geng2 kita kat genting plak sham....mesti happening kan...keh keh ekh

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

jap jap jap..aku nak comment lagi
aku suka gambar ko ngan echa tengah bagi makan ikan tu...

Hirda Ibrahim said...

poms...
ni yg membuatkan aku tergedik2 nk pi lagi ni...
echa kiut ko dgn pose PEACE itu...
muka sebijik cooi la aii...

time aku pi pun x sejuk. aku ni bagus je bwh sweater2 bagai. cheh...

ohh..i like umie & anak berboria kasut yg sama.... very the cute... :)

to echa: laaa pi bergumbira pun bwk bantal busyuk ek? keh keh keh

ILA said...

hamboi...hamboi...banyak gambar yg aku tgk...ummie echa yg gedik santai lebey...hehhe

A'ah la...ms aku g bulan 4 thn lepas...huhu dah sethn okey... x de lak beryl's chocolate wonderland nih!! tu maknanya cam nak kene g lagi la kan? hak hak hak

hahaha aku suka tgk gambo ECHA buat peace...AFIQ lom reti2 buat lg huhu

Filla said...

sham...... muker ko lagi bersungguh dari muker echa..aper kes?..hahah..tp echa sama ngn acih..bantal busuk sama jek design nyer..hahahah... puas ati aku nengok gambo2 ko nie haaa.... comel echa!!!

♥ i'me ♥ said...

wah syok sakan naik genting... balik hari je ke sham??? tulah, tgk korang ni tak pakai sewater..kebal betul..kalau saya, mmg menggigil la..walaupun genting tu tak sejuk mana, tapi bila kena angin bertiup, blh tahan gaklaa...

saya pun teringin nak naik genting lagi, sebab dulu pergi Taufiq kecik..byk rides yg tak blh naik.. ni mcm dah besar sikit, cam ok je kalau nak naik... korang ni kira main outdoor kan??? hmm...tulah..selalu kalau pegi pun, mesti indoor je.. sebab nak layan bdk2...

sham, berani gak awak naik spinner tu yek..kalau saya, penakot... confrim tgk dari bawah je...

haa..lagi satu, rasanya semua bdk2 pun sama... pantang jumpa playground.. padahal kat rumah kita berlambak2..kat genting gak sebok nak main kan... kita byr utk naik rides yg best2, tp yg diorang layan lebih2 playground tu gak..

♥ i'me ♥ said...

alahai..sewater lak..patutnya sweater..abaikan la..buat2 paham aje... hehehe...

Jue ~ mama DnD said...

bestnya sham p poyer² kat genting.. akak x pernah sampai lagi.. kesiankan...
setiap kali ckp kat papa dnd nak bw dnd p genting, papa dia ckp tgu dalila besar sket...
aku rasa dah cukup besar dah... ker di anak tgu sampai dalila sekolah.. menci...

Puan Iza said...

Sham, bestnya pi genting. Ni yg membuatkan aku nak pegi gak nie....sonok tgk echa happy...mak dia pun apa kurangnya,,,happpy gak hehehhehe....iskh! nak kena gi gak la genting nie...tapi larat ke aku nak pegi sana dlm keadaan skang nie?....hehehehe....

Butik Remaja & Wanita said...

salam kak...wow g genting ye samalah kita g genting gak pertengahan bulan 3 ari tu...

echa kebal btol tak pkai sweater g genting..masa nurul g tu sweater mmg sentiasa kene pkai yelah sejuk giler siap nak berckp pun menggigil kesejukkan hehehehe...

nurul naik spinner tu aiseymannn kantoi takut kecut perut tuuu rasa gayat je tapi redahlah jugak bab Hubby nurul dah gelak-gelakkan nurul...so utk tak nak nmpk pengecut naiklah jugak wlaupun hati berat hehehehe...

nurul g sana bab dapat hadiah tiket free dari jaya jusco so mainlah kesemuanya dengan puas hati hahahahaha...

skali pergi mmg tak puas rasa cam nak g lagi tapi kak klau nak best lagi baik akak bermalam kat sana pastu kuar dlm kul 1 pagi perhhhh mmg sejuk mcm duk korea maaaa...

hehehehe pjgnya berceloteh kwang..kwang..kwang..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails