Friday, February 06, 2009

Cameron Highland : Day 3 (26/01/09)

okeh...ni entry yg terakhir percutian kami di CH nih.. so ari ni ler nk g mmborong sumer sayo, bunga, stoberi tu sumer... sajer beli masa last day nih biar fresh sket...kang beli awal2..mana lak nk letak kan... tp kan..kali ni..x brp bes sgt la sayo ngan bunga kt CH nih..sayo x fresh n bunga pon x byk..mebi dorang pon cuti raya kot... aku pon xde beli sayo apa pon..just beli baby potato ngan baby tomato utk mak aku jer.. yer la..kt cni ssh nk dpt..kalo beli kt supermarket tu ..mhl giler...


dan ari ni jugak ler kitorang plan nk g mana2 tmpat yg kitorang x dpt pg semalam sbb ujan... so nyer pas bekfes n packing brg sumer..kitorang pon check out dlm kul 11.00 am cm2...




brgambar beramai2 kt apart b4 check out...




cam klakar jer pic nih...



pic kenangan kt entrance SP



pas da settle check out sumer...kitorang pon meneruskan misi memperabihkan duit mmbeli sayo/ bunga/brg2 yg menarik kt CH nih...


entrance kedai strawberry corner... cntik giler kedai nih..decoration mmg sgt stoberi okeh.. amik gambo dlm kedai ni jer da ckp mnggambarkan betapa org2 yg dtg kt CH ni kemaruk stoberi...hehehhehe



panas giler masa ni wei...aku da la pakai baju dua lapis...abis brpoloh ketiak mak... merecik2 kt dahi sumer... xde maknanya CH ni sejuk sgt yer...ala2 ajer... kalo cuaca elok jer panas...mmg panas merentang okeh.... tp kalo mlm mmg sejuk giler.. siap jer la stokin n sweater sumer..




payah tul anak aku ni nk pndang camera...





ni kalo dpt...mkn x abis nih...hehehheh




echa ngan abah plak...sket x heran org dok amik gambo sana-sini.. dia dok ralit layan gula2 kipas dia tu...



da puas mkn gula2...mkn kopok plak...abis sumer kopok kt situ nk dimakannya...lps satu..satu...heiiii...gerammmm



mkn mamee plak...nk mintak sket pon x bg...




jalan2 cari makan...nk isi perut dlu sbelum turun...




ni kt ladang tea bharat... on d way nk turun kitorang sggah sini...



masa kt CH nih.. echa sibuk ngan uncle ayat dia... sket2 uncle ayat... nah amik ko uncle ayat... ko dukung ler anak aku tu plak... pncacai aku lg sorang da g shooting..ko plak ganti... bengkok ler tulang ko dukung dia....



sgt cntik kan view kt sini...




tgk..ngan kitorang mana dia nak... abah dia nk dukung sket nyer meronta nk turun..




ya allah.. trseksa anak aku dibuat dek abah dia.. punya la nk pksa dia possing ngan kitorang..




pic brdua plak...




eh..eh... wat apa nih di balik dedaun teh nih...ala...apa salahnya..dah sah kan...da trpacul anak sorang da pon....hehehhe...



ngan org lain..pesal la anak aku ok jer amik gambo... ngan kitorang sket nyer payah... kecik ati ummi ko nih...




ngan uncle ayat lagi... ha pasni awk tido la ngan uncle ayat tu.. jgn cari ummi yer.. suh uncle ayat awk tu bancuh susu ...



kunun2 x pndang camera la...chetttt...



deiii...ada ati aku nk g landing atas daun teh tu... mrh lak aci tukang petik daun tu kang...





di celahan daun teh...aku suker sgt pic nih... wpon echa mcm sleepy jer tp pic ni cam bes jer kan... best pasal aku la yg snap pic nih.. cntik kan...pesal dorang x amik pic aku camni ha... x patut..x patut..










Pd korang yg da masukkan CH ni dlm list destinasi percutian korang...slamat bergumbira nnti yer...korang mmg xkn nyesal la pg CH nih.. byk tmpt yg menarik yg kita leh pg kt sana...


So sekian sajer cerita ceriti brgambar kisah prcutian kitorang skeluarga.. mmg sonok n hepi sgt.. ni pon x puas sbb byk tmpt kitorang x dpt pg .. ekceli byk tmpt kita leh pg kt cameron nih..kalo nk tau kena la beli map dia baru kita tau mana tmpt yg leh dilawati/ diterokai..hehehe.. aku pg bwk bdk kecik nih..mmg x smpt la nk meround satu CH tu.. kalo bujang tu.. mlm2 pon leh pg meround lg kan... xpe la..kalo ada rezki..nnti aku nk g lg CH nih.. CH x penah mmbosankan aku okeh... warkhakahkah...(rasanya da lebih 5 kali aku pg CH)..so sekian sajer..terima kasih...





14 comments:

attyfir said...

mak aii besaunya stroberi hah..

Su Hana said...

baca percutian ko ni buat aku teruja tau.. suka la cara ko nulis..hepi jek.. muahahaha

aku paling suka tang echa x mo amik pic.. anak aku pun sama..puas aku buat bunyik mcm2.. nak ambil phatian dia...


aku beli topi kt stoberi koner tu.. hehe

Anonymous said...

hahaha3
klako n3 ko sham... abih gak citer ko kat cameron.. aku suka... ni yg buat aku teruja nak p sana... wei.. anak ang kemain lagi ngan org nooo.. mau dia amik gambo... kalo ngan ko gambo cam kena paksa abis...

♥ i'me ♥ said...

pegi CH mmg best...w/pun saya dah 3 kali ke sana, still rasa nak pegi lagi.. tak puas.. cuma skarang tak sesejuk masa dulu laa...

sham, kelakar lak tgk echa tu..dgn org lain, molek je dia posing... dgn korang je dia nak tak nak.... saje la tu nak menguji kesabaran umminya..

Unknown said...

aku suka la tengok gambar2 kau kat ladang teh tu. cantik sangat.. sebab gambar dia terang benderang warna hijau tu..

gambar kau berdua tu cantik, tapi jauh sangat, kalau dekat sikit, boleh la kau letak dalam frame.. cantik tau..

aku pun ada masukkan CH ni dalam wishlist aku, tapi ntah dapat gi ke tak tahun ni.. ntah2 laki aku posponed ke tahun depan.

Miss Moon said...

best nyer jenjalan kat CH ...suka sangat gambo gambo kat ladang teh tew ...sejuk je mata memandang

Ciklinn said...

wah best2 citer ko nie..leh wat aku teruja tuk kesan alagi...walau hari tu dah tobbatt tak mau gi..hahhahhaha

cantiklah amik gambar kat tmpt teh tu... aku hari tu poyo jekr nak amik gambar kat situ api hujaannn da,,..

Anonymous said...

CH memang bestkan sham,walau pergi berkali2 pun tetap tak borink ok..cantik pic yang celah2 daun teh tu sham he..he..

Puan Iza said...

Besarnya stoberi tu.....3 hari makan pun x abis tuh heheheh...
Tapi, mmg cantiklah deco kedai stoberi tu...penuh dgn stoberi jer....

Cantik gmbr ko sham kat ladang teh tu....

Hirda Ibrahim said...

cantik koo lat ladang teh tu... cam obersea aaa...
aku pi CH hari tu pun panas gila time siang. ntah apa2 je.

weihh buat apa balik pokok2 teh tu... bawak2 le bertobat...hahhaha...

sham, aku pun cam ko, bila time org snap pic aku, senget la, bur la, time aku snap cunnn je semua.. sungguh x aci!!

re: aku beli luna baby bag tu rm78.50. murah kan?? normal price dia rm219. aku beli pasal sale je. kalu x, mintak mahap lerrrr...

Erna said...

Awak ni kelakarlah, saya mesti akan senyum sorang2 depan pc ni kalau baca blog awak hehehehe...

Awak ni memang sempoilah Sham...

Kelakarlah gambar belakang pokok teh tu...hehehe watper ye? :P

madam CT said...

wasalammmmm

finally..tamat dh citer ko..wakakakaka

wehhh..ko ni bila nk jumpa aku ni weh???ke bila aku nk jumpa ko ni weh??adehhhhhhhhh

Linda Latip said...

hahaha puas mkn beso camtu! besnye la..lawa klu amik gbr..tk sbr nk g jgk la..tp tah la bilenye..tp sejut sgt ke ok-ok je kat sna sham? ummeh ghazi neh,nk g genting yg 15mins dr umh pn tk lepas..ade ati nk jln jenjauh hahaha..

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

"cun cheh" ....versi batrice
aku suke gambar yg ko snap...ala2 ada seni gitewwww...yelah sham,kalu kita yg amik gambar, sumer cun2..sumer terang w/pun bukan pkt photog hebat lagi...tp cun ler...tp bila org amik gambar kita...adoi ler...sedih den !!!!

keh keh keh
ko kecik ati ngan echa sham...maunyer idakkan...
tp ok what...kurang ler sikit beban ko kena bawak...aku lagi suka kalu ada org yg rela nak dukung batrice...x larat oo..tp kalu lerbih2...sentap gark ler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails