Thursday, July 29, 2010

Cameron Highland 2010 ~ Day 2

25 Julai 2010

ok.. hari kedua..awal pagi dah bangun. Echa kenmain awal bangunnya. Pelik betul aku. Dah ler rilek je pakai suar pendek. Bila aku tnya, echa x sejuk ke?? Dia leh jawab x sejuk.. tebal betul kulit ko eh.. cuba kalo kt umah.. kul 11 pagi aku suh mandi, leh meraung2 kata sejuk. Eeiii mmg nak kena bdk nih..


apa ntah nama kedai nih.. decoration sgt la cntik.. tiap kali pi cameron mmg wajib pi kedai nih..

 

cactus nih kt kedai yg sebelah kedai deco stoberi kt luar pintu dia tu.. apa nama aku pon x tau gak.. dr luar pintu nmpk hampeh je.. tp kt dalam kenmain cntik.. cuma kedai ni aku tgk brtambah sesak dari masa ke semasa.. dlu2 masa aku pegi sebelom kawin, kedai nih xde la semak sgt ngan barang2 jualan.. tp skang selagi boleh dia letak barang2 jualan dia.. cactus pon brlambak jual kt sini.. harga?? for me kira ok la. Tapi aku malas la nk bli cactus. Aku bukan reti nk bela pon. Tak smpai 4 hari mati lak cactus aku kang. Mmbazir je duit kalo beli. Baik mak bli benda lain.


 

echa buat hal plak. Wahh sgt mengambil kesempatan tau. Asal nmpak gula, menan sumer nk dibelinya. Panassss je hati mak nih. Baru kena marah ngan abah dia terus meraung tak hingat.

 

Fuhhh tgk pic sgt la menggiurkan. Berpuluh kali pi cameron x penah pon aku terfikir nk bli cheese tart. Tapi ari tu ada tgk kt blog org lain, terus mak ngidam nk mkn cheese tart stoberi nih. Mula2 beli 2 bijik dulu (ehh.. betul ke pnjodoh bilangan dia biji?? ahhh blasah laa...) coz nk rasa sedap ke tak. Sekali.. eh sedap pulak.. mak beli lg 2 biji buat habuan makan dlm keta. Kekeke. Pas2 hari last seblom balik smpat lg singgah mak tapau smpai 7 biji ko. Sebiji rm1.60. Kalo 7 = RM10



lepak2 jap kt dalam kedai tu smbil mkn cheese tart. Masa ni jugak la echa menunjuk rajin nk menulis A,B,C


@ cameron valley
serabainya rmbut aku, cam bru lepas kena rogol je. Masa nk turun keta ujan, tu yg rmbut aku basah2 kejung sbb kena ujan







teh tarik float dan scones. Tek tarik float =rm5 satu mug. Scones = RM12. Dok gogel pas2 terbaca kata scones tu sedap. Tu yg nk try tu. Tapi for me, xde la sesedap mana pon. Biasa2 je. Tekak kampung ler katakan.

 

tetiba la mood rajin ko datang yer. Time ni la nk menulis segala. Kalo x tu, menjerit2 aku nk ajar tulis A,B,C dia wat derk jer





brgambar kt ladang teh lg. Tapi ni kt ladang lain plak. Kali ni pi cameron asik amik gambo kt ladang teh je










fuhhh posing cam artis dalam majalah je kan. Gentar lak aku tgk. Tapi bantal busuk tetap dihatiku..kuakakaka

Day 2 ni kami x jalan byk tempat sgt. Coz dah selalu sgt pegi CH. So pegi tempat2 yg kami suka je n pegi kedai yg kami tau harga barang2nya boleh ditawar dan brpatutan. Tapi yg tak sukanya, asik la jammed aja kt atas tu. Byk buang masa atas jalan je.


..sambung Day 3...


5 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

wah best2...tgk gambar2 ko buat aku nak ajak laki akupi CH jek koooo.....sonok...sebenarnye aku terliur tart tu...huhuhuhu.....

Softtouch [Hanim] said...

haah lah tart tu sgt mengancam..nak jugak!..nak pg jgk CH tp mgenangkan darissa tu lain tahunlah pg..takut kene mangangkut buai naik bukit..he eh he

echa kidal yer..comel..mesti pndai melukis nie. lesung pipit tu yg mahal..Comel sgt!

Hirda Ibrahim said...

laa camtu rupanya org lepas kena rogol.. kah kah kah....

alaa sweetnya itu budak kidal...

poms, kak aku yg sulung gila scone.
tiap kali mai kl wajib mkn scone kat delicious, for me biasa je la rasa dia. heran aku camna dia dok kata sedappppp sedappppp....

attyfir said...

kan main lagi echa pose..ngn bantal busuk..

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

poms, straberi tart tu sangat menggoda kalbu.. harga pun tak mahal cam kat sini kan.. kena try kalau pergi next time..

aku dulu makan scones kat Tea Centre Sg Palas. kat situ pun sedap gak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails