Friday, July 02, 2010

Edisi Bandung Day 2

ok, kita smbung citer Day 2 plak...

wahhh mentang2 lah mood nk brshopping membara2 kan.. senang je nk bangun pagi, alarm lom bunyik aku dah bgun dah. Cuba kalo bgn pagi nk pegi keje, ntah brapa kali alarm hp tu dok snooze2 je.


apa2 hal bekfes dlu, bru la ada energy nk g melontar jap lg. owh kitorang amik hotel yg ada bekfes skali senang. tak yah nk pening2 pikir nk bekfes kt mana nnti. Tapi Annga kta ada gak satu hotel nama Aston gak yg murah sket dri hotel kitorang ni, tp dia xde bekfes la. So pilihan di tgn anda, pilih la mana yg sesuai kkkk


hirda n mimi si minah ommelette.. tiap kali bekfes wajib amik ommelette dia yg maha lazat itu. Tapi aku kureng suka. Aku wajib amik roti bakar ngan peanut butter ngan pineapple jem dia.. sedapppppp


kitorang jnji ngan Angga kul 8.30am (kul 9.30 kt mesia).. tp disebabkan semangat nk brshopping punya la awal kami dah ready, so smpat lg nk snap2 kt tepi pool. Tp pool nya tdk nmpk dlm ini gmbr coz ada budak2 dok mndi kt tepi tu, segan plak nk trkoyo2 amik pic smbil curah2 air kolam kannn



tempat shopping pertama dituju adalah Rumah Mode. Tempatnya mmg cntik n nmpak begitu mewah okkk. So leh feeling2 anak org kaya bila shopping kt sini. Tp kt dalam punya la ramai umat manusia. Sapa2 pi Bandung mmg wajib pi Rumah Mode. Kt Rumah Mode ni aku x byk bli sgt, just bli baju Cooi ngan legging utk echa. Sz echa payah nk jmpa kt sini, yg aku brkenan sz kecik la plak. Agak sedikit sedih disitu, tp dok menyedapkan ati kata byk lg butik nk terjah nih..


alahai gediknya mak org nih..
Pas pegi Rumah Mode, kitorang ke butik sebelah plak nama Mode Plus. Pon x byk sz echa. Aku rembat selai je bju echa kt situ. Tp kenkawan aku si Hirda, Mimi ngan Lieya, sakan brshopping coz byk choice utk dorang.



kat Donatello.. tp aku x msk pon coz x plan nk bli kasut. Lieya je yg masuk coz nk bli gladiator utk adik dia


ini kt Zenith x slp aku. kt sini bli tshirt je. cntik deco kt kedai ni... i loikeeeee


pas2 kami ke Happening plak. Kt sini pon rembat baju echa je ngan FM. Tp x byk sgt pon baju echa yg aku dpt, sbb cam biasa size echa takdak... sedihhh disitu


pas2 kitorang g isi perut dlu. dah lapa giler masa nih. rasanya dah pukul 2 lebih tp kitorang x mkn lg. Tajuk kedai adalah Karamba. Sedap2 makanan kt sini.

kt Karamba aku mnm Es Jeruk Kelapa...terbaekkkkk


ni air mimi.. Es Soda Gembira.. nmpk tempting je kan


ni tajuk dia Nasi Timbel Komplit (kalo aku x slp la). sedap kooooo.. rasa2 cam x ckp je ayam tu aku mkn. owh ayam goreng kt sini sz dia kecik2 je. so aku mkn hingga ke titisan yg terakhir aku bedal. kucing tgk pon menangis coz nk mkn tulang pon dia x dpt...hahaha

pas makan kami ke Lavie kalo x slp aku. konon2 takut abis stock kt situ. tp kt situ pon aku dpt rembat selai je sluar jeans utk echa. yg lain sumer sz kecik. untung betul anak mimi, hirda ngan lieya. anak dorang kecik cute jer. anak aku kan adalah comel so mmg payah nk cari sz. Lepas ke Lavie smbung lg shopping ke Heritage, Cascade, For Men, Summer dan macam2 lagi la.. smpai aku x igt dah apa nama kedai yg kami masuk.


Rumah Tas. Kt sini aku tengok2 je, coz xde yg aku minat kt situ. Tp lieya ngan mimi brjaya bli purse yg cntik kt situ. Yer la taste masing2 mana nk sama kan. Lepas ke rumah TAS kami ke Toko Tiga plak. Kt situ aku bli tshirt utk pakai hari esoknya. Yer la kitorang bwk baju selai je masing coz tkt beg berat masa blk nnt. so kena la cari bju baru.


Dinner @ Kelapa Lagoon


Ikan Gurame Goreng (eh..kwn2 betul ke nama Gurame eh??? ahhh blasah jer la..) sedap ko ikan ni ..digoreng garing..ni pon smpai titisan terakhir aku ngan mimi kejekan..


owhhh tetiba lapar bila tgk pic food ni sumer...


pas dah kenyang makan, kami semua sudah capek. so terus minta dihantarin ke hotel kerna mau rehat. hah hambik ko... hasil shoppingan. siap mintak dihantarin ke bilik brg2 shopping nya.


ini hasil shoppingan hari kedua di Bandung...

tggu sambungan Day 3.....



9 comments:

Softtouch [Hanim] said...

nangis oo tengok korang semua soping..food2 dia pun sedap lazat gitu...dahsyat soping mcm gayak datin gitu..:)

Anonymous said...

bestnyer korang shopping... mknan pun marveles...
best bila jengjln ngan geng ni.... :)

Cik Nurul said...

WOW....dasyat2 shopping aje hehehe memang niat dihati utk kesana shopping ajekan hehehe..memang mcm tu kak kalau bab shopping memang cepat aje bangun nya kalau tak harapanlah..sama mcm nurul ni kak..hehehehe

*∽ IZAN ∽* said...

perrghhh!!! best gilerrr.. memang mantap abesss!

Hirda Ibrahim said...

keh keh keh. mengekek aku sorang2 bc entry bandung ko ni. shahnun pun heran apsal le aku dok gelak sorang2.

betul le tu ko gurame. aku je yg x mkn.

yeah.. day 2 kita cam janji pakai merah yer. senang nk cr dlm FO kalu hilang.

masa day 3, kami dok cr ko dlm FO, aku dok la cr org pakai baju merah gak. bengong. padahal hari tu ko pakai baju cekelat rasanya. hahaha cik puan hirda ilang ingatan kejap.

x pe ko, next time kalu ada rezeki kita pi kita pi manjakan diri je. & doa2 ada baju size echa.

::M e L L a:: said...

waduh.. shopping sakan ibuk2 ya heheh.. btw itu gurami grgnya enak bangeetttt ;D

☆ lieya latif ☆ said...

mmg best wei...masih2 terase2 bandung di depan mate....kelam kabut dan keseronokkan menyopping...owwwwhhh...masih lagi terase2 youuuuuuu hak hak hak!!!

next time kalo gi, aku nak satu hari suntuk kat spa ....boleehhh? hahaahaha.....aku nak buat sume yg ade.....hahahaahah tamak aku!

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

poms, seronok giler jalan dengan korang.. aku nak gi lagi la tetiap tahun rasanya.. laki aku dah bg green light kalau nak gi dengan korang lagi. hehehehe

apapun kat sana memang happening giler.. terasa cam jutawan jer kan. hehehhe

Puan Iza said...

sonok baca citer korang pi bandung nie....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails