Thursday, May 06, 2010

Family Day @ Bukit Merah Laketown Resort (part 1)

1 mei 2010 baru nih, ofis aku wat family day kt bukit merah.. so memandangkan dah 2 tahun aku x join family day..so tahun ni join la jgk.. lg pon tempat dia cam bes jer kan..bukit merah aku x penah pegi lagi.. so alang2 dah buat family day nih so kami 3 beranak mengjointkan diri je la...

on d way... lama gak prjalanan.. tp echa punyer semangat nk mandi manda leh plak x tido walau seminit pon kt dlm keta.. jenuh aku melayan dia.. byk plak soklannya.. ada je bnda yg ditanya.. pas2 kejap disuruhnya aku dok depan.. kejap disuruhnya aku dok bakang.. ko igt badan mak ko ni halus ker yg ko nk suh menyelit2 gi depan g blakang tu???


tiap kalu lalu kt tunnel camni ler gaya dia.. aku pon x tau persal dia excited sgt..

mood okeh so tergedik2 la brgambo.. cuba kalo mood xdak.. ngan aku skali dibelasahnya... huhuhu kejam okeh anak belasah mak

turn mak dia plak trgedik2.. eii lama ko nk smpai bukit merah tu.. mau x bosan kitorang.. naik letih mulut aku mengunyah kopok kt dlm keta.. da smpai area ipoh cam2 leh plak ujan lebat giler.. cuak aku dlm keta sbb x nmpk keta kt depan.. dok berdoa jer selamat pergi selamat balik..

da smpai dlm kawasan bukit merah... ohhh sgt ralat sbb x smpat nk bergambo kt pintu masuk bukit merah tu.. masa ni ujan baru jer brenti..


dah register segala.. ini lah bilik kami.. ohh yer..kitorang stay kt suria apartment



ekceli leh pilih apa jenis bilik yg ko nak.. nk studio room, apartment 1 room, two room.. pilih je mana yg suka n bayar ikut rate bilik la.. so sbb kitorang 3 beranak je so aku pilih la studio room.. sgt murah okeh sbb kena bayar RM100 je tapi pakej family day ni complete dgn dinner, bfast, lunch, ticket waterpark, ticket ecopark & orang utan

selesa la utk kitorang 3 beranak.. lg pon nk tido jer..esoknya pagi2 nk terus check out before g waterpark..

pas check in.. kitorang kuar jalan2 g town... pas2 aku sgt teringin nk pegi taman tasik taiping nih.. view kt situ cantik giler.. kalo wat outdoor photoshoot mesti pic cun kebabom

smpat lagi naik feri kecik kt taman tasik tu... nk merasa...


masa nih echa tengah sentap ngan abah dia.. so majuk xmo senyum tu yg dok buat bibir cam2.. geram je tgk..


kalo anak sentap xmo brgambo..biar mak ko yg hover bergambo.. hek eleh salu kutuk anak kalo amik gambo mesti wat 'peace' tp aku pon sama gak..



hijau n nyaman je kt sini.. sgt mendamaikan.. aku paling suka kt pokok2 kt tasik nih.. dahan dia yg menjalar2 tu yg cntik tu.. pas dah puas lepak kt sini kitorang gerak balik ke suria apartment sbb malam kitorang ada dinner..




selama 9 thn aku keje sini.. ni la family day paling grand yg pernah aku joint.. mmg kali ni bes sket.. artis jemputan malam tu pon bes giler.. artisnya nabil, syarifah shaheera n angah raja lawak.. oh sapa yg x pegi mmg rugi ko.. giler kelakar la dorang nih..

nabil ngan sheera ni mmg sesuai sgt digandingkan utk show.. mmg mcm nk pecah pankreas aku dok gelak jer mlm tu.. ohhh hensem gak nabil tu.. aku siap dpt coklat cadbury lg dari nabil... masa tu dorang wat sesi soal jawab.. dorang yg tanya pas2 dorang yg jawab.. jawapan harusla lawak giler punyer kan.. mmg bes dorang nih. kalo tiap2 thn jemput dorang jd guess guest artist pon aku ok je


smbung part 2...(bz sket.. ni pon letih ko nk wat watermark lg..nnt free mak wat part 2 k..)


9 comments:

Mimi said...

uih..jauhnyer MPOB wat family day..tp best aaa..ofisku nyer family day? nan ado...cuma staff day je..dasarrr kudakulari...

echa kalo masuk terowong mukanyer excited gitu ye? hehe..comey :)

Hirda Ibrahim said...

babe,
bukit merah tu memang ke jauh ko..dh nk sampai penang dh tu....
tu sebab aku x pernah sampai.

heheheh cute muka echa excited dlm terowong ko. ko biar betul dok ulang alik dok seat depan belakang... hahahaha.. sure kecoh kan?

aku cukup suka kalu si sheera jadi emcee. sure keras perut gelak.

atleast ada le gak family day. company aku sama cam mimi, ada annual dinner je. for staff only k?? no outsider allowed.

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

ha ha ha..pengsan aku baca statement ko dok ulang alik seat depan ke belakang..sejibik peel anak aku ko...tp nasib ler dia tak suruh mak dia nie yg ulang alik...kadang2 jer...he he he....tp kira ok what....kita boleh buat lintas langsung dari seat depan ke seat belakang...he he he he...org lain ada ke berani buat camtu....hikhik hik

aku tak pernah sampai lagi wei kat sana....teringin nak pergi...
tp tulah..jauh bebenar...ntah bila ler hajat aku tercapai..

best arr company ko
ada family day jauh2 camtu..tempat best.....ada artis undangan lagi..tempat aku...? nan ado...nak family day..pergi ler sendiri ngan family sendiri...hu hu hu

☆ lieya latif ☆ said...

kemain gedik si echa...suke die dpt jalan2 kan...tang sengih gedik aku suke tuh....heheheheh

wah best ko, nabil ngan sheera tu...sure lawak kan....

ko kalo nak tau, aku kalo naik kete mmg kene lambak kan mainan, kalo tak kehulur kehilir budak2 ni...fenin aku wei!!

hah cepat2 update pic echa berbikini plak.....heheeheh sure sonok anak dare ko main air nieh

Jasfyra said...

anak2 aku pun suka dera aku tau..kejap dok depan,kejap dok blakang..tersangkut2 bontot aku dlm keta tau..huwaaaaa

bestnya,aku xpenah p bukit merah lg..

sham ,residence desa lagoon tu kt port dickson :)

Su Hana said...

syoknya family day opis ko... wei amik x gambo ngan nabil? hehehe

attyfir said...

kty pn penah jumpa nabil..very nice person tak sombong..

mella said...

best nyer jenjalan sham.. pasti sonok echa kan.. dapat jumpa artis lak tu.. tak amik pic ngan nabil skali ker??

Anonymous said...

uih best giler family day ko.. ader nabil lagi... hmm ko nak tau nam aajer aku ni org perak... bukit merah tuh aku lum penah jejak lagi..huhuhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails