Wednesday, May 12, 2010

bukit merah part two....

k..dkt 1 week bru la dpt nk up entry part 2 nih.. da basi dah citer...hehehe tp ada aku kesah..aku nk up gak...

bermula lah acara di waterpark...


baju swimming yg baru je aku bli malam sblom pegi bukit merah tu.. biasa ar kan.. aku mmg suka wat keje last minute nih.. bru pasan baju swimming echa da ketat... kena la cri lain.. so sbb blk keje pon da mlm.. so main rembat je la apa yg ada...



entry kali nih.. muak la korang nk layan gambo yg aku upload nih.. rasanya ada cecah 30 kpg kot..hahaha..mujur aku sian kt korang kalo x mau beratus aku bubuh sini...


anak gajah yg comel diapit oleh mak ngan bapak gajah...alalalala..comeinya anak gajah baju merah tu...


hovernya koooo.. tau la suka sgt sbb dpt brkubang kt dlm pool kan...


panas terik masa nih... cam nk terbako kulit aku rasanya...



huihhh...besornya gambo  (saja mak eksen extra large sumer gambo..biar korang nmpk clear sket.. sbb ramai kata x penah jejak bkt merah kannn.. so mak eksen la sket sbb da pegi..huahahhaha...)


eh ni kalo boya betul nih da lama aku bukak langkah seribu.. tp tak dpt nk snap pic aku konon2 brlawan ngan boya.. laki aku tak snggup nak amik..dia maluuu..hahaha apa la tak sporting lgsung..


echa pon heran tgk aku... auwww jgn marah yer.. panas sgt mak da tak tahan ...terus pi bli topi koboi ni haaa.. siap pakai shades gitu.. cooi meluat je tgk.. lantak la kannn.. fedulik hapa haku...





echa paksa aku smbut dia kt bwh tu..sabor jer la...


asik pic aku ngan echa jer...bg chan apak echa plak nk bergambo..


alalala...comeinyaaa


gediknya mak ko ni kn echa.. anak rilek je.. mak ko yg hover ter 'peace' sana ter'peace' sini..


ni mmg kes dera okeh.. aku rilek je dok dlm tuh.. echa yg dok tarik aku.. gagah perkasa tul anak aku nih kan...


aku menggelupur nk naik menatang nih... tp echa sibuk nk mandi


so aku g naik sorang2...hahaha.. cooi jaga echa.. aku syok sndiri kt atas chairlift ni amik gambo.. haa korang nmpk tak cahaya keimanan terus memancar dari dada aku.. hahaha beriman ker???? tetttt


pemandangan dr atas chairlift...cntik sgt kannn


pas da bilas n tukar baju segala... aku naik lg chairlift nih.. kali ni ngan echa n cooi plak.. kitorang nk g ecopark..


ni kampung air..cntik kan.. besnyer kalo dpt dok kt sini... tp rasanya mahal gak hrga dia..




jalan2 smbil melihat menatang yg ada kt dlm ecopark tu..





ini la rupanya binturong tu ko.. ishhh seram gak aku masa nih.. sbb dia open je.. buatnya dia melompat terkam kt aku.. eiii sia2 je.. korang tgk je la kuku dia tu.. ngeri bebbb...


lucky kitorang sbb masa kitorang masuk tu..elok plak animal show ni nk start..


biasa2 je animal show dia..tp bolehla dr xde lgsung kannn


tgk muka senyum je kan..pdahal dlm hati takut gak tu.. aku dok risau je tgk paruh dia tu.. buatnya dia g patuk mata aku tak ke sia2 je aku jd kasim selamat


ohh nk balik dah...bye2 bukit merah.. ada rezki kitorang dtg lagi.. aku cam suka lak pegi sini.. tp tu la jauh giler tu..


masuk keta je tak smpat kuar lg dr entrance bukit merah tu echa da selamat tido.. smpai kl okeh.. punya la x sedar diri.. keletihan la tu.. dah la on the way blk kl hiway jammed.. pastu ada plak yg bangsa bangang g lalu kt lorong kecemasan tu.. laju plak tu.. siap hmpir2 nk eksiden la sbb bangsa yg bangang nih x sbr2 nk potong q.. so rasa tak sedap hati trpaksa kitorang exit kt bidor ikut jln dalam.. alhamdulillah selamat smpai rumah...

11 comments:

Softtouch [Hanim] said...

ala xbasi pun cite tu sham..pernah pg dulu masa zaman anak dares..bestlah kat situ utk family n budak2 kan..muka echa pun hepy sgt..shomel dia pakai swimming suit pink tu..mak dia lg hepy..mcm artis u bila pakai shades...

Mimi said...

sham..x ku sangka punyalah cantik tmpt kt dlm Bukit Merah ni..sbb hari tu aku gi umah homestay kakak aku,xde pulak terfikir nk masuk dlm tu, rasa cam mahal pun iye..ekeke (dasar kedekut)..takut tak berbaloi..tp pas tgk entry2 ko kt sana..teruih berubah persepsi aku..len kali nk kena masuk gak lah :)
re: macaroon tu dia putih telur campur gula aising campur serbuk badam kot kalo x silap..rasa dia mcm rangup diluar, pas masuk dlm mulut dia bertukar texture jadi cam cotton candy bila dlm mulut kita...ala-ala liat chewing gum gitu..

Mimi said...

sambung lagik...ehh..silap..bukanlah liat cam chewing gum xleh telan..tp bole ditelan lah..kt KL ni aku x tau katner nk cari tapi kakak ipar aku ada gak la membuat macaroon-malaysia...muahaha..bahan yg sama tp rupa parasnyer idak le serupa..kalo macaroon paris shape dia cam roda..kakak ipar aku nyer shape batu bulan..muahaha..

☆ lieya latif ☆ said...

wah best!! best!!

budak2 hepi ar dpt main air.....akusuke tul kalo family day buat kat tempat2 cenggini...enjoy anak2 kite...

auw!! aku suke pompuan pakai topi koboi ngan shades tu.....heheehehehe

Su Hana said...

ciss ko berjaya buat aku jeles yg hamattttttttttttttttt....

Puan Iza said...

cantik rupanya kat waterpark dia. iza penah gi bukit merah ni...tapi pegi sbb ada bengkel 4 hari...tapi x sempat nak mandi manda dan round2....ruginya....

sukalah tema waterpark dia tu....

attyfir said...

lom pernah sampai sini ...nampak mcm besh je ..view pun cantik

Cik Nurul Pinky said...

wow bestnya pergi bukit merah..dulu nurul kerja dekat bagan serai so bukit merah tu kawasan yang nurul pantau..adalah jugak kesana..best kan masuk dalam tu..akak pergi tak pulau orang utan kat bukit merah tu??best sangat2 mcm kita betul2 ke pulau hhehehehe

˙·Ù •●♥ Cik Puan Mimi ♥●•Ù ·˙ said...

ya allah lambat giler aku nak komen..

aku komen sekali arung la yer..

best giler aku tengok korang ke Bukit merah tu.. aku ingat tak best, tp rupanya sangat happening.. sakan korang ek mandi manda..tu feeling2 cowboy girl ke pakai topi. heheheh

kiranya echa tu berani la kan nak mandi2 gitu, anak2 aku tu berani kat tepi2 jer, tak de la macam korang sampai berendam kena bawak arus (faham ke)ala yang korang naik boya sepanjang jalan tu..

eh naik chairlift tu cam best kan.. boleh plak si echa tu rileks jer tak nagnis.. kalau anak aku tu sure dah meraung2 tu

nanti kita ajak2 geng2 lain gi sini nak.. best gak buat gathering kat situ..

Hirda Ibrahim said...

hahahah yer comeinya anak gajah baju merah tu.

eh pompuan, aku sukanya la gk chairlift tu. coz selalu benda alah camtu aku tgk dlm tv kat area gunung2 yg ada salji tu ha...

menarik kan? cam nakkk je singgah balik fr kampung nanti.
lorrr apsal cooi x nak snap pic ko lawan dgn boya tu?? sure kelakar punya.. LOL

*∽ IZAN ∽* said...

Whoaa.. best jugak resort nih yekk! Pernah berangan nak gi tapi tak sampai sampai hu hu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails