Wednesday, January 28, 2009

Cameron Highland : Day 1 (24/01/09)

Pagi sabtu 24/01/09 aku trjaga dlm kul 6.45 gitu..kocoh2 ler siap2 mndi sumer..kunun2 igt nk wat ler mihun goreng ker apa ker..wat bekalan dlm prjalanan nnti.. tp apakan daya.aku smpat goreng nugget ngan fries jer yer...mklum ler aku letih giler sbb mlm nya kitorang tido dlm kul 2.30a.m cam2 sbb brkemas..msk baju dlm beg..basuh kain..ampai kain sumer..siap2 pack brg yg nk dibawak mlm tu jugak..sbb tkt ada yg trtinggal..especially brg2 echa ler..kalo trtinggal mmg haru ler kan..
so kami brtolak kuar dr umah dlm kul 10a.m cm2..terus gerak g umah my MIL nk amik my SIL ngan tunang dia yg akan joint skali kitorang ker CH..oh yer..lupa nk bitau...kami ke CH ni bertujuh yer...aku, co'oi, echa, my SIL, tunang my SIL, ayat (bespren kitorang) ngan wife dia..xde la ramai mana..heheh..nk prgi kami br3 jer..boring la plak kan..so ajak ler kwn joint skali.. cmpur tolak kami smpai kt strawberry park around 3.00p.m++... pas check in sumer...kitorang dpt bilik no. 514..

sedikit gambo apartment kt strawberry park tu..







view kt luar...

Pas da check in dn solat sumer..kitorang kuar nk g jalan2 kt area Brinchang..opss..lupa plak nk bitau..kt CH ni kitorang jmpa An (ala..kwn aku yg pelakon tu ler..heheh) kebetulan An pon ada shooting kt CH nih.. An ajak kitorang g amik gambo kt area Equatorial Hotel sbb kt situ view dia cntik..

angin kuat giler kt sini yer...seriau pon ada gak nk amik gambo..yer la..echa xnk dipegang..aku riso jer dia brdiri kt palang pagar tu..




aksi echa..abaikan rmbut anak aku yg serabai tu..angin kuat giler..












echa wif abah...cam poyo jer...echa kesejukan ler tu..aku suh pakai sweater dia xmo..








aku mmg nk muntah tgk gambo nih...tu sumer lakonan semata yer..wat2 tgk map la kan..pas2 kunun2 tunjuk2 jari tu kt sana..cam yer2 jer..nyampah aku...



kalo si An ni..dia mmg suker ngan konsep amik gambo camni..aku ler yg jd tukang amik gambonyer...



3 jantan's macho...hahhahahah



ha..gambo yg ni aku suker...cam cover album jer kan..kan..kan..



rombongan cik kiah ke ladang strawberry...



senang aku...ada gak pencacai tukang dukung anak aku yg mok tu..



hmmm...dapnyerrrr...aiskem strawberry...sdp giler okeh...cheh..meleleh air liur aku ni biler teringat..



echa pon nk gak...siap berebut ngan aku...



gambo ni pon aku suker...manusia dlm kndang...hahahha...



echa wif uncle an..



dapnyer...masak ranum gitus...



ni konsep gambo sumer si an nyer idea yer..
korang wat2 x nmpak jer la perut aku tu yer...menciiiiiii....


tgh pilih strawberry..



echa x sudi nk brgambo ngan mak apak dia...


ni pon mak suker gak...sweet jer gitu...uwekk..nk muntah...



muker ko lagik...ni konsep aku plak...yg lain bg nmpak kaki jer..siler cam kaki memasing yer..


aku da tau...ko sajer jer brkepit ngan anak aku kan...sbb da tntu aku asik amik gambo echa jer..so secara x lngsung..msti muka ko pon byk kt dlm camera aku nih kan...nyemak jer...



bdk terencat...



tgh survey2 harga...nk shopping kt CH nih..korang kena survey hrga dlu..jgn main beli jer..sbb ada yg jual murah..ada yg jual mahal..ada tu..kedai sebelah jer...



laki aku wat muka banggaaa....



echa tengah pilih brg...



echa asik tarik2 jer lengan baju dia tu...tu la..ummi suh pakai sweater awk xnk...da trtarik2 lengan baju jer...geram jer aku...



sukernya dia...




ni da balik kt apartment..lepaks..n boraks....

nnti smbung lg Day 2 okeh...

16 comments:

wanie said...

seronoknye bercuti2 ke cameron..ramai org tak kat sana?..kalau pegi time cuti2 ni takut jem je kat sana

Anonymous said...

wah sakan ang sham nooo...
siap mkn icecream stawberry lagi.. jeles arrr...
x sejuk ker ang kat sana... tgk pakai baju tuh relax jer... heheheh
echa tetap maintain rambut tuh... wah posing sakan ... tau la p cameron... x ramai org ker masa p sana...almaklum la coti kan... sure ramai manusia....
sedapnyer stawberry tuh....

Unknown said...

sham, kau tak borong strawberry???? best la kau boleh petik sendiri strawberry.. aku pun suka gak kalau gi situ makan ais krim, sedapnya tak sama kat kl ni kan..

waa echa kebalnya tak pakai sweater.. mujur kau pakaikan dia tee lengan panjang.. kalau lengan pendek, aku rasa mesti dia dah gigil2 punya..

kau beli apa lagi kat sana?? jagung dan sayur2 murah kan..

korang ni semua pakat ker pakai baju merah?? mentang2 ler CNY... hehehe

Hirda Ibrahim said...

wahhh echa & kasut barunya..cuns cuns!! :)

x pe sham, rambut serabai pun still comei.. ko pi ramai2 dgn kawan2 ko ke ni? meriah kan?

aku setuju kooo, eskrem stoberi dia dappp gila..
time aku pi sejuk2 pun aku melantak eskrem gak..kira apa kan??

Ciklinn said...

wah syiokknyer...s akanni bercuti...nak2 gi ramai2 cenggitu..mmglah best sgt2.....

mesti ramai gilerrr kan... coti sekolah nie...

adoii sedapnyer askremmmm tu... aku pun tingat2 askremmm tu.. huargh huargh

eMMa@iKKa said...

sudah lama ohhhh gua tak ke CH!!! sudah bertahun-tahun ohhh!!! Masih sejuk mcm zaman dulu ker??? Sham hang tak borong bunga ker??? Daku ingat dulu daku pergi siap borong bunga ros berdozen-dozen!! mcm-mcm warna lagi.habis bau bunga ros satu keta hehehehehe!!!

♥ i'me ♥ said...

wah happening nya ke CH... rambut echa tu blh geng dgn anak yong laaa... sama2 curly gitu... comei apa... bdk2 ok lagi la.. jgn yg tua cam kita udah...

amboi..tak sejuk ke awak mkn ice-cream tu... uihhh.... kalau saya mesti mulut ni rasa semacam... tak mkn strawberry celup coklat ker??? mahal gak kan, 3 ketui celup coklat rm2... tak puas rasa.. baik celup sendiri... hehehe..

echa ni sama cam taufiq.. bukannya nak pakai sweater...kdg2 geram rasa kan, sebab kita risaukan diorang.. tapi diorang tu buat dek je..

Jasfyra said...

kakakaa..aku suka ayat2 ko dlm entry nih..paling xtahan tang perut tuh..xpe sham.kita serupa..wakakakakaa.aku pon ada tayar spare part gak

weh, besh kan p CH...borong selagi ada.hehe

Anonymous said...

Borong strawbery ke sham??Echa sure enjoy ye kat CH hari tu..

Su Hana said...

sham..aku x tahan nak gelak baca ayat2 ko ni.. lawak la..tang perut tu ko x yah riso..kite geng..ahaksss

hehehe xpe serabai pun echa tetap menten cute!!! sonok la korang p masa sejuk..masa aku p thn lepas bulan 5 klu x silap..panas wehh...

weh kwn ko tu pelakon ku milikmu ke? hatim eh??? kem salam ye..muahahaha.....

Farah_W said...

Babe...ada award for u,check out my blog yea...

Erna said...

Seronoknya korang!!!...heheheh
Wah, siap ada kawan pelakon lagi...

Macam best jer Strawberry Park ni, berapa rate dia utk 1 malam ye? Makan semua ok ke? Ada bekfas sekali ke? Byk soal la plak, bukan apa ....kepingin nak gi!!

Sham....tang perut tu yang mahal tu heheheh.... seksi apa...

Bila nak upload gambar lagik?!

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

1st sekali yg aku nampak ialah kasut baru echa...cun seh...keh keh keh....nie sure ko beli semata utk gi cameron tu erk sham...tu yg semangat ko cari kasut baru echa tu....mmg cun ler sham

best ooo gi cameran...
sejuk beb sana..aku gi langkawi nie naik rentung ooo..panas terik kat sana.

keh keh keh, gelak seh aku nengok gambar2 kat sini
memcm aksi ada...
ok apa sham....kreatif gark budan an tu....

Linda Latip said...

echa..lamanye acik tk melawat echa..makin cembam ye..amboi smpi ke ldg stoberi dah echa ye..emmm onnie, tgk eskrem stoberi tu, sya pn tetb terliyor tau hehehe..anyho, acik dh buke umah baru..sile la kunjungi ye echa..ajak mak tekan hehehe

☆ lieya latif ☆ said...

bab shopping strawberry mmg best kan sham...n mmg betul org ckp kalo strawberry tu makan kat atas mmg manis....bile dah bawak turun dah masam sikit.....eii aku teringin laa nak gi cameron tgk pic2 ko nie....last aku pegi tahun 2007 pas pantang si mija....

wei ko laki bini maintain jek tak pakai sweater...tak sejuk ke weii....aku tgk aku plak yg nak gigil.....he he he

attyfir said...

comeynya echa hah..kenan hah untie..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails