Thursday, July 01, 2010

Edisi Bandung Day 1

alhamdulillah, kami sumer telah selamat smpai ke Malaysia dan juga selamat kembali ke pangkuan suami dan anak trcinta. Fuhhh lama giler aku cuti, hari ni Khamis bru aku naik ofis, so mood adalah yilekk, tp nak xnak kena gak la wat keje kan.. sib baik bos outstation so lega sket disitu..

Meh kita cerita ceriti pasal outing kitorang ke Bandung ari tu. Hepi sgt sbb akhirnya trcapai gak impian aku nk mnjejakkan kaki ke Bandung. Salu dok dgr org citer je betapa seronoknya brshopping kt sana, kali ni aku plak dpt merasa. Outing ngan geng2 yg sekepala dan sporting mmg happening, asik dok gelak je smpai sakit pankreas aku dok gelak x berenti. Ok, citer ikut pic k....


pagi2 kul 5 lg aku dah bangun, dok kelam kabut nih brsiap. Cooi akan hntar aku ngan mimi ke LCCT. Tp biasa la kan, ada je halnya, konon2 nk amik mimi kul 6.30 tp trlambat aku smpai kt umah mimi bih kurang kul 7 gitu. Sib baik smpat smpai ke LCCT. Plan awal nk bekfes kt Old Town WC, tp punya la lama nk tggu order smpai, terus cancel.

Terus kitorang brlari2an coz da lmbt. Smpai aku trlupa la sling bag aku kt tmpat scan bag tu. Hahaha lawak betul.

sempat lg tu brgambar wpon td dok trkejar2 takut trlambat. Kellasss ko, dpt gak amik pic dok panjat tangga tu.. giler betul kepala masing2


urusan tiket flight dan hotel sumer diuruskan oleh cik puan hirda. Kitorang tau bayar je kt dia..hahaha senang tul aku kan. Maklum la, hirda mmg cekap bab2 nih (puji lebih2 sket, nx time hirda leh tolong buatkan lagi..hehehe)

Kami siap bli no. seat ngan extra luggage lagi. Aku punya la takut trlebih shopping smpai tmbh extra luggage jd 30kg. Hirda, mimi ngan lieya tmbah jd 25kg je.. xpe biar lebih, apa2 hal nnti senang

 

kena isi form la plak.. nk isi form tu pon dok gelabah2 tnya apa benda nk isi.. bengong betul aku..hahaha. Aku siap amik form Hirda n tiru je dia punya.. senang keje aku


dah nk landing dah.. dari atas aku tgk serabut je penempatan dorang nih. Rumah rapat giler. Sesak dan padat.

Alhamdulillah dah menjejakkan kaki ke bumi Bandung. Sakan brgambar, tggal kitorang je trhegeh2 kt situ. Kemaruk betul.


dah setel sumer urusan, supir kami pon dah menunggu, terus menuju Aston Braga Hotel nk check in dan letak beg


check-in @ Hotel Aston Braga


mmg puas ati amik Hotel nih, wpon sedikit mahal tp sbb ada tenet kat bilik dan dekat ngan tempat shopping so kami pilih je hotel ni

aku ngan hirda memakai crocs yg sama kaler dan juga size. Pas2 dok musykil yg mana satu aku punya, yg mana satu hirda punya.. blasah je la..hirda yg cam kasut dia, aku tgk sama je

 

pas check in dan letak beg sumer, kami terus ke pasar baru. Dekat je ngan Hotel kami tu, dlm 10 minit je. Tp disebabkan macet, tu yg lambat sket


 
smpai kt Pasar Baru je, terus brgegas cari Kedai Pak Chi Met. Kitorang dah lapar giler nih. Bekfes nasi lemak kt dlm flight x cukup. Sementara tggu order smpai, kita posing2 dlu.

 



sumer order nasi ayam penyet kt Pak Chi Met nih. Perghhh mmg sedap giler. Rasa cam nk order 2 set je. Bila tgk pic nih terus je rasa mengidam ayam penyet Pak Chi Met. Tak sama ngan ayam penyet kat Malaysia nih.

 

kat kedai "Kak Salina" kesayangan..sumer borong telekung kt situ je. Coz byk sgt kedai x tau nk pegi yg mana satu. Lg pon aku pon pening kepala dok kt situ. Dgn panasnya, dgn org yg jual2 air/ FM yg x reti bahasa tu. Org kata xnak, xnak la, tp ttp gak berbunyik2 kt blakang aku suh bli barang dia. Tensi okkkk. Seb baik aku igt yg aku ni kt Indon, kalo tak mau aku brtempik je kt situ suh dia blahhhh. Kang x pasal2 aku plak yg kena parang kt situ kang.

 

errrr tikus panas??? trgamak ke korang nk makan??? dgr nama je dah kembang2 tekak. Tapi supir kami si Angga explain dia kata tu shortform iya ibuk2..maksudnya roTI kuKUS panas yaaa.. jgn disalahertikan ya ibuk2... eh tetiba tukar tune plak. Eh aku disana mmg ngomong indon ya.. persis sinetron gayanya..hahaha


dari pasar baru, kami ke Restoran Kg. Daun plak. Banyk blog yg aku baca citer pasal ke'best'an rest. kg. daun nih. So mmg tingin la nk mkn kt situ. Kami smpai pon dah petang, tp lom gelap lg. So dpt la merasa 2 suasana siang dan jugak malam. Mmg cantik pemandangan kt kg. daun nih. Nyaman jek. Tgk gaya memasing kt pic nih, tingat plak zmn muda mudi, suka suki kan salu amik gambo dok topang dagu camni kannnnn

 

sementara tggu food smpai, kita posing lg yer ibuk2

 

waduhhh2.. lapar perutku bila tgk ini gambar. err apa ke tajuk food ni ehh?? lupa plak aku. ni cik puan lieya yg punyer..

 

ini food aku yg punyer, tajuk pon aku lupa gak..apa daaaa.. hirda pon order yg ni jugak


ini cik puan mimi yg punyer...

 

sepanjang kt sana, kitorang mmg pilih tmpat makan yg brsila je. ko tengok tu, siapa da bantal peluk lg. Pas makan rasa cam nk landing je tido kt situ kejap. Pas makan kitorang terus balik hotel.



tapi pas balik hotel, mandi2 sumer, kitorang g la kuar jalan2 jap. kalo x slp masa nih dlm kul 10 lebih kot. Kitorang lepak2 jap kt Wendy's. Bkn mkn burger pon, saja bli aiskem ngan share mkn nuggets n fries je. Pastu terus balik hotel n zzzzzzzzzzzzzzzz


tggu sambungan Day 2....




7 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

WAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!

dah keluar versi ko...suke tgk gambar satu2...ko pun byk gak amik gambar....lagi2 gambar bandar bandung, ye ar ko betenet berdua ngna Angga dok seat depan tu heheheheheehehehehe....

tang sling bag tetingaal tu aku takleh lupe ar sham...ni gare2 tunggu roti bakar ar....kelam kabut sumer!

cpt2 day2 plak...aku dah tak sabar nieh!

Aimi said...

tikus panas??? hehehe...lawak betul la shortform tu.... hmm...seronok baca celoteh sham ni.... tersengih sorang2 dpn pc.... w/pun dah tgk gambar2 kat fb lieya & mimi, still nak tgk gak kat sini...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

pergh...dah comment bebyk tetiba error plak...
takpe aku rela komen lagi..

yeehaaa.........versi ko plak...versi lieya aku dah bc dah...lepas nie aku tunggu versi hirda & kak mimi plak....jadi ler bc & tengok gambar korang berseronok kat sana kan...at least dpt gark aku jadikan panduan kalau ada rezeki gi sana.....nak gark feeling jadi jutawan shopping tak hengat dunia cam korang kan.....kot2 sampai kat sana...leh ler aku shopping telekung kat gerai kak salina korang tu..

dlm byk2 perkara kan...aku plg admire kat ko nyer hairband..comel seh.....echa tak jeles ke ko pakai hairband comel tu......? kalau batrice..harus sumer jadi dia punya..

1 more thing...aku suka aarr tengok gambar ko ngan hirda tu...happening sih....

Anonymous said...

wah..best baca cite awak sham..kalau sebelum ni dah baca entry lieya tapi kali ni versi awak pulak..
syok ye dapat shopping dgn geng2 yangs 1 kepala ni..

Softtouch [Hanim] said...

kali ni versi sham jugak..tumpang hepy tau bc pasal korang pg soping sakan..teringin jgk nk pg..mudah2an ade rezeki...tengok pic n cerita dr sham n lieya sy tau semua seronokkan..cpt plak geng sekepala..dah persis anak2 dara jer semua....

Cik Nurul said...

hah inlah yang nurul tgu entry akak dengan ayat debommmm..tang tikus panas tu memang kembang tengkuklah hahaha walaupun sebenarnya roti kukus...

Hirda Ibrahim said...

laaa bila masa ko update ni pompuan??
meh sini aku khatam sekali harung.

tu diaaa.. sapakah pompuan yg over bergambaq dgn ko kat airport bandung itu?? mcm dia yg 1st time pi bandung kan? hahahaha

pic semua cantik. kesimpulannya i lap ur camera very much la...

apa2 pun kita memang had sooo much fun kan? pic last tu apsal x dak kepala aaa?? *wink

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails