Thursday, June 27, 2013

Johor Bahru ~ Last Day

Dengan x mandi pagi.. kami turun bfast kat Hotel. Kang nk brsiap bagai.. lmbat pulak.. nnti meja full. Gosok gigi jer sudehhh.

 Kan dah kata menu wajib ommelette ni.

Hari ni blasah ns lemak plk... x abis coz x kena ngan tekak.

 Pas bfast aku naik atas mandi n siap2 nk turun g kedai duty zone. Adik n kakak aku kirim bli coklat. Aku pg sorang jer sbb Alysya sebok nk mndi pool lagi... cam biasa apak dia la layan.
 
Seronok... sbb x ramai org masa ni. Tapi agak panas sket cuaca. Kul 11.45am camtu kitorang check out.

 Terus singgah Plaza Angsana sbb nak pekena Kacang Pool Haji plak. Kacang Pool ni katanya hanya terdapat di Johor saja.. kat negeri lain xde. So kena la kita cuba kan. Bukan senang aku nk smpai Johor ni. Sedap korang.. harga RM4 je satu set ngan roti bakar yg tebal itu. Alysya suka sgt... dia yg abiskan.. terkulat2 aku nengok. Cooi suh order lg satu... tp aku ckp xyah lah.. sbb nak tapau tauhu bakar Uzma tu... nk mkn dalam keta. Tapau 2 bungkus yer... hahaaha ini btul2 mentekedarah.

 Ting!!! singgah Melaka plak uollsss. Masa ni dlm pukul 4.00pm kot. Tekak ni meronta2 nk pekena coconut shake klebang tu. Dari tol Ayer Keroh tu nk menyampai ke Klebang mak bapak jem. Konon nak minum coconut shake jer tapi tetap gak makan ns lemak dia yg pedas tp marbeles tu. Kepok lekor dia pon sodappp!! Sapa yg tak penah smpai kedai ni lagi... silalah pegi... anda pasti x menyesal.

 Coconut shake yg menjadi igauan ku selalu. Lepas dah menyekek kat sini... x puas hati lagi nih... dah alang2 sampai kan... jom kita g Umbai plk bangggg... hahaha. Ya rabbi... perut jenis apakah ini???

 Cam biasa... port pilihan mestilah kat kedai Ikan Bakar Parameswara. Butter Prawn dia lain sket.. tp sedap di tekak ku.

 Siakap 3 rasa. Rupa x menarik... tapi rasanya sedappp. Owh... ada order sotong celup tepung gak... lupa nak snap pic sbb lmbt sgt sampai. Kami order nasi putih 2, air tembikai 2, nescafe tarik 1, butter prawn, siakap 3 rasa, sotong celup tepung sumer skali kalo x silap aku RM77. Ok sgt lah tu sbb siakap tu bsr giler... jenuh cri yg paling kecik... tp sumernya besar2. Udang pon ada dlm 12 ekor. Puas meratah lauk jer... x larat nak abiskan, kami suruh dorang tapau.

 Ni nama kedai dan contact no. Kot la korang nk makan secara beramai2 elok la booking tmpat awal2 kan.

Abis sudah edisi jalan2 cari makan di Johor Bahru n Melaka. Ekceli byk lg tempat makan lain yg aku tak sempat nk pegi. Ada rezeki... insyaallah akan sampai ke sana lg.


Posted using BlogPress from my iPad

4 comments:

Cik Puan Mimi said...

ni dah edisi jalan2 cari makan plak ni. heheh puashati la dapat makan apa yang istimewa kat negeri lain plak kan.. mcm kalau gi terengganu tak sah plak nak makan nasi dagang, gi penang wajib pasembor.. so kalau gi johor mmg tak sah tak pekena menu2 yg ko makan. tp next time ke try gak sup tulang merah dan nasi briyani gam tau

Hirda Ibrahim said...

terliuq kooooo....
nak2 coconut shake klebang tu.
aku ni sejak preggy.. sampai hazry dh 2 thn. tak jugak merasa2.

bagus entry ko ni.
baru aku tau pasai kacang pool tu. if ko x ckp mati2 aku ingat laksa ke, mee bandung ke.
hahaha.. coz johor kan femes dgn mee bandung muar kan?

Homestay Melaka Mansor Choot said...

homestay murah untuk didiami di melaka .comment saja di blog kami http://homestaymansorchoot.blogspot.com/

Homestay Melaka Mansor Choot said...

homestay murah untuk didiami di melaka .comment saja di blog kami http://homestaymansorchoot.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails