Thursday, October 24, 2013

Penang 2013 ~ Day 2

wrong timing la kitorang g Penang ni.. 2nd day ni...seharian hujan jer.. on off..brenti kejap2 je...so terhad la sikit nk berjalan. Pelan aku nk merayau kat jalan/ lorong area town nk cari Street Arts  cntik2 terbantut nampaknya. Ada la jmpa few arts...tp x dpt nk brgambar sbb hujan. Nampak gayanya kena repeat Penang la nx year.

Aku lepas jmput kakak aku mmg xleh tido... trkebil2 atas katil, tgok jam bru kul 5.00am. Terus iron baju siap2.. mandi pastu solat subuh. Lepas tu buat nescaffe cecah ngan biskut tiger. Hujan2 ni lapor la pulak. Dorang pon bangun awal gak...so lepak2 sembang2 je. Nak keluar pon xtau nk g mana sbb hujan leh tahan lebat gak. Kul 11.00am cmtu hujan brenti kitorang terus keluar. Perut dah brkeroncong...takat makan biskut je mana leh tahan.

Semalam dah lunch kat Restoran Kapitan depan Queensbay Mall. Hari ni nak lunch kat Restoran Kapitan kat Chulia Street pulak. Lagi pon semalam aku post pix kat FB...kakak aku terliur nk makan gak.

  Hmm.. nak makan apa plak hari ni yer...

 Aku punya order la plak yang paling lambat sampai. Dah ler lapar giler ni.


Ok..hari ni aku try Briyani Chicken Milani pulak. Cooi tetap ngan Briyani Tandhoori dia. Aku suh try menu lain dia xmo. Perghhh... Chicken Milani ni lg sedap ok... siap ada kuah2 dia tu..sedap nak mampp. Alysya pon suka..siap order nasi tambah lg. Sakan mak ko mentekedarah kannn. Ni smbil aku type ni... sambil aku terkenang2 chicken milani ni.. huwahhhh rasa nk terbang Penang skang jugak. Dah angau kat mamak Kapitan ke aku ni.


Family kak aku sumer amik Chic. Briyani Claypot. Tapi BIL aku try kambing dia. BIL aku ckp sedap jugak.

Tengah berleter.. xleh ke ko bg mak ko makan ngan tenang. Time ni la ko nak mintak suap la apa la. Makan sendiri xleh ke??

Frust giler x dpt brgambar atas motor ni. Ni dekat je ngan Restoran Kapitan tu. Sblom pegi dah berangan nk posing cemana atas motor ni.. tp dah hujan..nk wat cemana. Byk lg Street Arts aku jmpa..tp x dpt snap.

  Lepas makan kita ke Penang Hill plak. Nak try naik train baru pulak.


Masa ni hujan stop kejap. Tapi mmg kitorang standby bawak payung. Sebab mmg hujan on off je.






kamceng btul budak berdua ni.. berkepit je. Alysya pon xmo naik keta ngan aku.. nk naik ngan Irdina je.




Harga Tiket (Return) : RM8 Adult/ RM4 Kid (with mykad)
Family (2 Adults + 2 kids) RM17

Dah jom kita naik train. Penuh gak dia sumbat dalam train ni. Aku mmg saja pilih koc depan skali nih..skali ngan driver dia..amik ko. Tu screen driver tu nk monitor train tu.

 Kitorang berdiri je.. tp ok je sbb bkn lama mana pon.. rasanya dlm 5-6 minit dh smpai kot.



 Berselisih dengan train yang nk turun.. so yg naik kena ikut rail kanan. Yang turun kena ikut rail kiri.


Viaduct Station. Sini xleh turun...hnya utk org yg tinggal kat atas Penang Hill ni je leh turun.



Kat atas jumpa ulat gonggok yang besar giler ni. 



View from Penang Hill.

Elok lepas snap pix ni jer... hujan lebat pon turun.. berlari kitorang cari tempat brteduh. Sib baik ada cafe kat situ. So melepak la minum2 kt cafe tu dulu.

Tengah memilih fridge magnet. Sib baik jmpa rubber FM kt sini. Harga pon ok lah. Kat bawah lg mahal. Lama gak kitorang lepak kat cafe ni..hujan lebat non stop. Rasanya ada dekat 3 jam kot mnunggu hujan reda. Padahal bukan ada apa pon kat atas ni. Semata2 nak merasa naik train tu je.


Dahh jom kita pg tempat lain pulak. Lepas turun dari Penang Hill ni.. kitorang pegi Gurney Drive nak makan passembor. Takde parking kosong...tp kitorang park je keta kat tepi laut tu sbb kakak n anak buah aku tggu kat keta. Konon nak tapau jer n makan tepi laut tu. Kat situ ada bangku leh duduk. Sekali tengah elok pilih food.. kakak aku call kata org majlis perbandaran dah dtg nak clamp keta. Apa lagi...berlari la Cooi ngan BIL aku pi alih keta. Mujur terlepas. Cooi kata sebijik keta jer lagi. Tak sempat aku nk tapau passembor...sempat tapau nasi lemak je. Pusing2 still x dpt parking gak.. malas plk nk parking kat Gurney Mall tu..nk jalan jauh gak. Sudahnya kitorang blah je. Aku nak pegi Feringgi Night Market pulak. Tapi kakak aku nak pegi Nasi Kandar Line Clear sbb anak dia teringin nk makan.

Sampai gak aku Feringgi Night Market tu. Tapi parking agak jauh gak. Jenuh menapak. Takde yg menarik pon bagi aku. Tak beli apa pon. Perut pon dah berkeroncong.. so cari tempat makan je kat situ.


Dah jemu makan food mamak. Malam ni dinner makan masakan org melayu pulak. Restoran ni betul2 depan Hard Rock Cafe. Nama restoran ni Slow Rock Cafe...boleh?? hahaha. Lupa plk aku nk snap nama restoran ni. Kitorang order siakap 3 rasa, kailan ikan masin, sup ayam, sup ekor, telur bistik, nasi putih ngan air segala..tak smpai RM100 pon utk 5 org makan. Rasanya ok la kot..xla mahal sgt...rasa pon sedap.

Pas makan balik bilik...badan pon dah letih...seharian keluar brjalan. Sambung entry last day esok k...





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails