Thursday, March 22, 2012

JJCM ~ Burger Bakar (Seksyen 2 Wangsa Maju)

tau pasal burger bakar ni from FB sapa ntah..x igt. Dia ada upload pic burger bakar. Wahh terus teringin nak try. Tp tu la.. asik trtangguh2 pastu terlupa. Sekali last week, terbaca dalam Metro ada citer pasal Burger Bakar Kaw Kaw ni. Tengok pic burger...terus brjejes air liur. Arghhh tak kiraaaa... aku nk try jugak burger bakar ni.

So gigih cari info kat FB Burger Bakar  . Ok...dah tau kat mana dah. Lagi pon tekak sudah tidak tertahan2 lagi. Makanya malam tadi ajak la co'oi pegi. Jom le pegi bang...ai belanja u okkk?? Hahahaa... Baca kat komen kat fb sumer kata kena queue panjang n lama. Dalam hati dah risau jugak...tp keinginan mengatasi segalanya. Tak kira..kita redah jugak...

 muka hepi 2 beranak nk pi makan burger. Kenmain snap dlm keta. Tak tau hazab ko kejap lagi. Aku smpai situ dlm 8.45mlm. Mak aiiii...bznya kat area tu. Keta brsimpang siur. Pastu org bantai parking kiri kanan jalan. So jalan jd sempit. Co'oi suh aku turun pi beratur smntara dia pi cari port nak parking. Elok nk turun keta, terus tingat...eh duit x withdraw lg?? Abg ada duit tak?? Alahai co'oi pon x withdraw duit. Dlm purse ada dlm rm50 tp takut kang x cukup plak nk bayar. So better sediakan duit extra. So melilau plak cari ATM nk kuarkan duit. Dah pusing2 + jem segala..smpai situ balik dlm 9.25malam. Aku pi queue, while cooi pi cari parking.

Mak aihhh panjangnya queue. Time aku queue tu rasanya kat depan aku ada dalam 30++ orang. Nak amik gambar ai segan sbb sorang2. Kalo ada kawan ok la nk snap2. Dalam 20 minit queue baru dpt dpt order n amik no. giliran. No. giliran aku 134??? Pastu tnya brother tu..brapa lama ni bang? Dia kata sejam lebih. Aihhh sejam lebih??? biar betik... Takpe la sy pi tempat lain dulu la yer. Kang sy datang balik.

So pegi cari Mekdi nk bg echa makan. Sian plak anak aku kelaparan kang. Alysya pon dah ketiduran. Smpai mekdi kat MRR2 terus kejut echa. Time echa makan burger, trkebil2 mak apak dia menahan kelaparan. Tumpang makan fries je la. Tp apak ko bedal burger ko separuh kan echa? Aku snggup xmo makan sbb aku dah order kat burger bakar tadi.. double beef. 2 bijik plak tu. Giler tamak. Kang dah kenyang sape pulak nk mencekik burger tu kang.


pukul 11 malam aku smpai balik kat Burger Bakar tu. Tnya brother tu..no. 134 dah siap ke? Sekali dia jawab...skang baru no. 87. Whattt?? So agak2 brapa lama lg nk tggu ni bang? Rasanya dalam sejam lagi. Whatttt?? sejam lagi??? Brapa lama lg baru nk dpt makan ni. Tapi tunggu la jugak. Kang aku kempunan kang cemana??? Setelah 3 jam menunggu dari kul 9.25malam tu smpai 12.20 malam , baru lah dapat burgernya. Pungkok aku pon naik kematu dok kat kerusi tu tggu no kena panggil. Ni dah mengalahkan pi hospital kerajaan plak tggu no. naik. Cooi mmg tggu dalam keta je, sbb alysya tido. So aku tapau jer la mkn kat umah.


 ini lah burger bakar yg diidam-idamkan. Baconizer burger ~ served with homemade patty and comes with cheese and beef bacon slices. 

Tak tau la nk ckp berbaloi ke tak menunggu 3 jam semata2 nk makan burger. Sedap mmg sedap..tp kalo dibandingkan dengan 3 jam menunggu...tak cmpur lg masa nk mencari parking dan meredah kesesakan kat situ. Terpulang masing2 la kan nk menentukan berbaloi atau tidak. Pendapat aku owner Burger Bakar ni kena cari tmpat yg lebih strategik dan lebih besar untuk bisnes dia ni. Sebab gerai yg kat Seksyen 2 ni terletak di tepi jalan. Meja2 makan pon kat atas divider jalan je. Sempit dan sesak. Sgt x sesuai bawak budak kecik pi situ. Ini bukan nak kondem..tp pndapat ikhlas untuk majukan bisnes dorang ni. Ada modal lebih nnti boleh pikir cadangan sy ni yer bang.



 giler tebal daging dia. Mula2 bukak rasa macam alahaiiii kejap je abis nih. Tamak kann?? Memang sedappppp. Kagum ngan org2 melayu skang. Muda2 dah bisnes macam ni. Boleh maju mcm ni...maju..maju..maju..jgn kita mundurrr...hahahaha. Katanya dalam proses nak bukak 3rd branch. Tp x di uar2 kan lg kat mana.


Keratan rentas daging. Ni saki baki yg x larat nk dihabiskan. Tebal ok daging dia... kalah steak kat Ti.gi.ai.ef. tu.. hahaha.

Ok harga untuk 2 baconizer burger adalah rm32.00. Maknanya sebiji brsamaan RM16.00 for burger sahaja. Dia ada jugak yg set ngan air n sosej. Mujur aku x amik set. Ini pon x larat nk abiskan.


Apa pon semoga bisnes Burger Bakar ni berkembang maju dan dpt tambah cawangan di seluruh Malaysia. Ramai yg teringin nk mencuba burger ni, snggup datang dari jauh dan queue panjang semata2 nak makan burger.


 

7 comments:

lieyalatif said...

aku ade dengar pasal beger ni sham...very the pamos amos okeyyy....bagus gak ko buat entry ni, dpt le aku membayangkannyer....

aduh dengar Q panjang nak mampus tu buat aku gerun tu...tapi mmg puas hati kan tgk hasilnyer...tebai gile tuhhhhhh

mamyharraz said...

aduhh terliurnya tgk beger bakar nih..serius terus nakkk!
tp bab menunggu tu mmg kena fikir banyak kali..melainkan pegi dgn adik ok kot dgn laki kang mau ada yg sentap tetiba T__T

sham awk nampak kurus :D

Jasfyra said...

ala nk jugak!!!!!!menjejes air liuq aku tgk

Softtouch [Hanim] said...

nk q tu yg payah...tggu dia xfemes br kita try..hehehe

Unknown said...

Wah! Bestnya! Ada dgr tapi x berkesempatan untuk cuba lagi..kena try ni!:)
http://jagabadan.net/category/gla-complex/

Annyssophellia said...

bestnye...tp kalo dh berjam2 menunggu dr lapar trus jd dinasour....bleh try ni....

Ray Ray Burger said...

tapi saya ada cuba kat food court tesco puchong. Ray Ray Burger lagi sedap, rasa daging lembu yg fresh dan sgt juicy.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails