Thursday, February 12, 2009

Berkelah di Pertak (08/02/09)

Memandangkan weken baru2 nih cuti pnjang sket smpai isnin so kitorang pon decide nk blk kg.. lg pon nk lari daripada keadaan huru hara kt area umah aku tu.. mklum la umah aku kan dkt ngan bt caves tu.. x larat wei..bising pas2 jalan jem giler... nk g beli brg kt giant pon payah... so baik kitorang lari blk kg..tenang sket...

So ari Sabtu tu kitorang pon blk la kg..tido satu mlm kt sana...pas2 hari ahadnya..lepas zohor..aku rasa bosan yg amatsss + cuaca yg panas giler..sgt2 panas okeh..brpeluh2 ketiak mak nih... aku pon ajak cooi g mndi sungai... cooi pon on ajer.. kitorang pon pg la dkt sg pertak nih yg trletak di antara jalan kuala kubu bharu ke fraser hill... dlu masa aku zmn skolah form 6... sg. ni ler yg kitorang rajin pg.. yer la masa tu aku dok asrama kt sek kuala kubu bharu.. tp skang dorang dah wat empangan...so nk ke sungai tu... da x byk sgt port..kalo ada pon..jauh nk turun bukit... kang nk naik kang x larat plak... so setelah meredah...kitorang port ler kt satu tmpat nih.. x kisah la kan..bukan nk bentang tikar segala.. aku pon bkn bwk apa2 pon.. just bwk air botol ngan kopok jer.. yer la.. x plan pon nk g kan.. tetiba jer rasa nk brendam dlm sungai.. hehehhe.. so ini lah 1st time aku bwk echa g mndi sungai... kira ok la...wpon kdg2 aku riso gak.. yer la air sungai ni bkn leh diduga.. tp alhamdulillah..xde apa2 brlaku.. echa sgt sonok yer.. x caya???? korang layan ini gambar...




br2 sampai..rendam montot jer dlm air...whakakaka... pas2 sibuk makan kopok...



eksen jer tunjuk2 kt atas nun....


ha...kan echa suker tu..



alahaiiii... sygnya kt abah yer...


ngan kazen dia..kakak nor




rilek jer bila abah dia julang di cam2.. x gayat ker anak aku nih.. heran plak aku nih..



korang nmpak kan waterfall yg x brp nk waterfall tu...jgn x caya ek..wpon nmpk cam tenang jer tp air kt situ dlm giler ok.. ada few bdk2 jntan mana tah..dok wat trjun tiruk kt situ.. tggelam lama..pas2 baru timbul...air kt situ pon nmpk hijo jer..tu mknanya dlm la tu..bbrp langkah jer ngan tmpt cooi brdiri dukung echa tuh.. seram aku weii...

kazen echa ngan mak uda dorang.. bdk2 nih x berani sgt ngan aku.. kalo aku tanya apa2..trkulat2 masing2...hahhaha...





Pastu kan..kitorang laki bini plan nk g lg mndi sungai nih.. nk ajak family my SIL.. pas2 kunun2 nk wat bbq skali... tp masih dlm perancangan..x tau ler mnjadi ker x..hehhehe... kalo x jd wat ngan family my SIL... aku nk ajak kwn2 aku ler.. dah lama kitorang x g mndi sungai beramai2 nih..smbil ber bbq...mesti happening kan... owhhh... nk kena plan betul2 nih.. saper lg mastermind nya..aku la kan.. tu yg aku tensen tu... x pe la nk wat camne kannnnn...



13 comments:

Ciklinn said...

wah syiok nie.... sejukk dan aman damai jer kan...

berani anak dara ko tu.....selamba jer kene ajulang tinggi2..

eMMa@iKKa said...

best tu mandi air terjun..rasa lama dah aku tak mandi sungai ngan air terjun nie..:) Sejuk je ek...Tp kan kalau aku bawa anak aku si Trisyia tu kompom dia tak nak..mau menjerit-jerit tak nak masuk dlm air tu.

attyfir said...

sonok echa mandi sungai..

ni kalo abg fir nmpk..auww..seksi..nya.

Anonymous said...

owwww.. cekcinyer ci echa kiter... cam dah besar anak ko sham.,.. sonok nyer mandi kat c2... aku ni.. adriana aku x pernah bawak p waterfall... kalo ader pun mandi laut jer... aku pun x berani nak mandi w/fall dah.. sbb pernah lemas... kena tarik.. huhuhu... jd fobia skit.. tp sonok tgk ang p mandi kat sana....

Erna said...

Wah syoknya mandi sungai.....tak sejuk ke?

Saya memang tak suka mandi sungai...heheheh sebab air sungai ni sejuk hehehe... Bebudak ni pun x pnah merasa air sungai sbb mama diorang takut air sejuk..kwang kwang kwang...

Su Hana said...

aku pun p mandi sungai mggu br ni.. kt ulu dong.. syokk.. uihh selamber je ecah mandi... maryam x mo sgt..dia mandi kejap je..sejok katanya..

wanie said...

seronoknye mandi sungai..sungai tu pun nampak cantik...wanie belum pernah bawak irfan mandi sungai

Anonymous said...

Bestnye gi mandi kat Pertak,dulu2 kalau balik dari Fraser Hill sure singgah kat bawah tu mandi manda,lama dah tak pegi.Still bersih macam dulu ker sham?

☆ lieya latif ☆ said...

eiii nak itut!!! nak itut!!!!

sham aku kan lebih prefer mandi sungai dari mandi pantai...air lagi sejuk bersih, pas mandi takyah nak bilas2 kalo mandi pantai kene bilas sebab air masin.....

wei tak sejuk plak si echa ni.....ngan tak pakai baju die....mmg kuat daye tahan anak ko ni....ke air sungai tu yg tak sejuk...aku penah gi sungai tekala kat semenyih tu...gile sejuk air die....nak cecah kaki pun amik mase tau....he he he he he

boleh ko bawak keropok ngan air jek...sure perut gile kebulur pas mandi tu.....nak wat camne bende tak dirancangkan.....yg penting enjoy!!!!! wah best tu planning ko...mmg syok kalo ade BBQ sekali tu....

Hirda Ibrahim said...

ko x mo ajak kengkawan blog mandi sungai ke wei?? aku nakkkk...
aku suka mandi dg fr pantai. last sekali aku mandi sg kat ulu yam. tu pun dgn kengkawan aku b4 aku kawin. kengkononnya barchelorete party aa ni (betui ke aku eja?? heheh)

jauh x sg ni fr kg ko?
uhhh echaaa suka beno ko ek??

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

bestnyer mandi kat sungai. akak dah lama benor tak gi berkelah tepi sungai

♥ i'me ♥ said...

amboi sham...seronoknya berendam... time2 panas mmg best kan.. tapi tula..bila dah berendam gini, perut mulala lapar... kalau ada BBQ tu mmg kena sgtla... heehehhe.. saya pun dah lama tak mandi sungai..tgk ni teringin la pulak... terbayang2 kesejukannya..

MaMa3H said...

SALAM PERKENALAN....
wah syoknyer...dah lama tak mandi air terjun...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails