Monday, May 20, 2013

Langkawi : Pemanggang Ajaib Vantage

auwww... ajaib sangatkahhh??? Ajaib ler utk org yg tak terer masak mcm haku nih. Pegi Langkawi hari tu mmg dah aim nk beli pemanggang ni... x kira la brand apa pon.. yg penting MESTI BELI.. coz kat Langkawi ni sure lah murah kan. Pemanggang ajaib brand ikan from syarikat menang tu pon dlm RM120 harga dia. Now dah keluar yg baru... leh terbalik2 kan jer.. tp lagi mahal ler..

Ikutkan dah x sbr sgt nak beli... mana taknya.. sana sini dok tgok post org tayang2 hasil masakan sambil puji2 kehebatan pemanggang ni. Cemana la aku x terpengaruh kannn... ai pon nak masak sedap2 gak utk perut sendiri.... ehhh perut suamiiii..

 Auuwww vantage you... kekeke. Dasar giler brand. Berlagak tu xmo beli brand HIG coz dah nampak Vantage. If aku x silap brand HIG ada 2 size... harga RM69 ngan RM79 kot. Vantage ni pon ada dua size gak.. yg aku beli ni yg kecik..RM99. Yang lagi besar RM139. Tapi sz aku beli ni pon dah ok sangat2. Leh sumbat sekor ayam yang telah dipotong2 kat dalam. Bukan ramai pon org kat umah. Ini pon dah payah nak basuh kat sink. Kalo beli yg besar jwbnya kena basuh kat toilet la kot.

 Kembang2 idung tgok pemanggang idaman sudah berada di genggaman. Tak sabar plk nak guna. Perangai makcik sgtttt.. Dah la kaler peberet... merahhhhh... comeinyaaaaa..

 Hari Sabtu sblom g mengundi tu kita kasi try ini pemanggang. Ayam dah siap perap malam sebelumnya... so tinggal nak grill jer.

 Ada 3 ketul ribs bersaiz besar. Letak sket butter sebelom memanggang.

 Yang bestnya... bukak api kecik jer.. xyah besor2... jimat gas uollss. Biarkan dalam tu smpai ler masak.

 Siap!!! Yang hitam2 tu yg mahal tu... hahaha. Nak compare masak guna oven, rasanya masak guna pemanggang ni lg cepat masak. Ayam pon lembut sgt dan masak serata jer. Mmg puas hati sgt2. Okeh pasni oven leh simpan atas lemari sampai reput. Pasni tambah rajin ler aku nk grill ayam... sng giler... sedap pon sedap.

Ada macam2 lg aku beli kat Langkawi... nnti esok aku up satu lg entry... now tak sempat.. waktu lunch dah abis... nak sambung wat keje.



- Posted using BlogPress from my iPad

6 comments:

Hirda Ibrahim said...

isk isk isk...
menariks nampak ayam ko tu pompuan.
aku ni dasar x tau sabar...
agak2 aku tinggal lama skit.. kejap2 buka.. kejap2 buka nk check dh masak blom.
baik aku pakai grill biasa je kan?

lieyalatif said...

kannnn...aku pun aim nak rembat bendealah nanti pi langkawi...aku kat umah dah ade seketol..ye koo beli rmseratus lebih gak ari tu...siap le kat langkawi kang aku borong hahhhaahahah...pastu nangis nak angkut berat2 hahahahaah

aku penah panggang kambing, ikan ayam, telor, salmon...mmg puas ati laa...tapi nak basuh tu aku payah sbb berat sikit kan...

*∽ IZAN ∽* said...

Me pun tengah tungguh groupon hantaq... meleleh air liuq tengok orang bakar membakar dgn pemanggang ajaib nih. nak rasa juga 'keajaiban'nya akakakak

walla brand vantage lagi you.. keellassssssssssssss!!!

Unknown said...

Blh tye beli pemanggang vantage ni kt langkawi area mane.semlm sy g idaman suri x de jual...mmg dtg cni semata2 nk beli pemanggang ni..tp x tau nk cr mane

Unknown said...

Blh tye beli pemanggang vantage ni kt langkawi area mane.semlm sy g idaman suri x de jual...mmg dtg cni semata2 nk beli pemanggang ni..tp x tau nk cr mane

onniesham said...

azian : saya beli kat Haji Ismail Mall... rasanya sumer outlet HIG ada jual

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails