Friday, July 12, 2013

Diary Ramadhan ~ Day 3

Kejap jer dah masuk hari ketiga kita berpuasa. Cemana korang setakat ni.. ok ke? Aku ok lagi... tggu la masuk 2 minggu esok.. time tu bru serabut pikir nk msk apa for sahur. Orang lain pikir menu berbuka.. aku plk pikir menu sahur. Berbuka aku x kesah sgt... sah2 balik keje singgah je beli kat param. Tapi kalo sahur... if x masak.. nk mkn apa plk... unless dh beli siap2 lauk kat param tu. Tapi aku kurang brkenan sket nk bli lauk kt param sbb selalunya x menepati selera... baik aku mkn nasi ngan telur dadar jer kot.. lg puas hati.



Ni menu berbuka semalam. Tepung pelita ngan kole kacang. Tepung pelita tu aku suka yg lembek2... time mkn xyah guna sudu.. aku sedut jer terus... slurpppp masuk mulut...nyumsss.



Yong Tau Foo... betul ke ejaan dia mcm tu. Alysya still kantoi puasa semalam. Mak aku x bg duit kat dia dah... tp boleh plk dia kata kwn dia bg dia nugget seketul (share 2 org) ngan air.... amboihhhh... ni yg mak ko x gemar nih. Terus smlm pesan jgn kawan ngan budak x posa... I mean bukan xbg kawan... tp time rehat jgn joint yg x posa... duduk ngan kawan yg posa jer. Setelah diberi tazkirah ramadhan semalam... terus janji nak puasa hari ni. Will see ya... puasa ke tak dia hri ni.



Sahur pagi tadi sempat masak telur massk kicap jer.



Mmg mkn lauk telur kicap je semata ko...sian anak aku. Cooi xmo mkn nasik... dia mkn lebihan yong tau foo semalam jer.



Waima telur kicap jer... tp Alysya kata... sedapppp mama masak telur kicap ni.. nanti masak lg yer... amboiiiii... pndai ko amik hati mak ko kan??? Apak ko jer yg tercebik2 x puas hati dgr anak puji... elehhhh jeles la tu....


- Posted using BlogPress from my iPad

1 comment:

lieyalatif said...

Alamak kantoi lagi? Kawan2 punye hal le pulak ye...aduhhh...xpe ko hope pasni echa bertahan imannye hheheheeheh...

Betul ckp ko lauk telur kicap pd aku pun dah cukup....miamija same laa kalo ari2 lauk telo suke laa dieorg.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails