Friday, February 11, 2011

Makan Seafood @ Umbai

setelah penat brjalan keliling bandar Melaka, maka brdodoilah kami ke Umbai untuk mengisi perut dengan membedal seafood2 yg sedap2 itu.

kami pilih kedai nama Parameswara. So smntara tggu seafood siap dimasak, isi masa senggap dgn snap piccas disini. cntik je pemandangan. kalo ada la masa, nak je aku naik boat ke Pulau Besar tu.


ekceli boat kitorang brgambar ni adalah tmpat makan. Teringin sgt nk mkn kt atas boat nih. Tp tu la dah fully booked la plk.


okeh, mari kita jamu mata ngan pic food plk. ini x silap aku kupang kotttt?? owh kami ke sini seramai 4 org dewasa, 1 org remaja dan 2 org kanak. So order mkn ikut bilangan pemakan la yer.


lala masak apa ntah..x sure coz sumer BIL aku yg order.


ini rasanya ikan kerapu masak sweet sour. x smpat nk amik gambar ikan cantik2. waiter letak je atas meja terus kena serbu.


peberet gua - butter prawn...ada dua pinggan nih..sedap gilak


ni ikan kerapu masak pedas..pon sedap gilak


sotong goreng tepung, dua pinggan jugak. sumernya abis licin kena bedal. smpai sengkak perut aku. nasi pon mkn sesenduk je. Jenuh nk perabiskan lauk2 ni sumer sbb xmo mmbazir. Total sumer dalam RM250.00.


7 comments:

Zana_MamaBatrice said...

fuh........meleleh tengok ko nyer lala...
hah! betul ler tu namanya KUPANG..kalau segar, rasanya mmg manis......perhg..sedap weikk

Softtouch [Hanim] said...

wa...sedapnya...lama dah xpegi umbai...

semua yg terhidang tu fav sy...mkn plak ramai disamping terkena angin laut tu...pergh....terangkat...

Emy Omar said...

Kalau kat Umbai..parameswara la yang terbaik..tapi weekend orang ramai..

atty's said...

Dah 2 thn tak g umbai sejak mil sewakan umah kt kg tuh..huhuhuuhu

Hirda Ibrahim said...

menitik2 ayaq liuq aku tgk picture ko nih...
dapnya....

☆ lieya latif ☆ said...

murah kan poms! sume rm250...pada aku murah laaa.....

wei aku terliur nie...harus pegi ni sebelum bersalin...tapi bile nak pegi hihihi...aku gi bagan lalang jek la kot heheeheheh.....

Mimi said...

kerapu kegemaranku...nyum nyum..

mcm bole terbayangkan kesedapan lauk lauk ni seme...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails