Wednesday, April 21, 2010

bos kecik brjiwa besar

2-3 hari ni...cam huru hara sket idup aku.. ari senin baru niih...aku amik mc sbb skt perut.. so elok je smpai kt umah.. mak aku ckp adik pompuan aku keguguran.. sian adik aku.. dia da 3 tahun kawin tp lom ada rezki nk dpt anak.. ni kira pestime ler dia peknen.. bru 3-4 hari dia konpem kt klinik yg dia peknen.. tu yg sabtu lepas dia blk umah mak aku..nk bitau berita gembira.. so ahad tu dia blk la umah dia kt sremban... skali hari isnin tu dia bgn pg nk g keje..skali turun darah... terus p klinik kt senawang.. klinik dr sukhilmi..konpem gugur.. sian adik aku.. mak n bapak aku dpt news tu terus la brsiap2 nk g tgk adik aku.. so hari isnin tu aku kena la handle anak2 akak aku.. amik dorang blk skolah sumer..bg mkn siap.. pas2 petang pas cooi blk keje.. terus kitorang laki bini zassss g senawang nk visit adik aku..

so smlm..mak aku dok kt senawang lg la.. so xde la org nk jaga echa.. mula2 aku nk amik EL.. tp pg2 dlm kul 5am cam2 bos aku sms kata dia nk amik EL gak..anak dia sakit.. pas2 ada la pesanan penaja .. ada keje urgent yg aku kena buat... gelabah la aku..nk wat cemana nih..camne nk keje..sapa nk jaga echa.. cooi pon xleh cuti gak.. last2 aku hangkut jer echa g ofis.. smpai ofis terus call bos aku ckp pas setel je keje aku nk amik half day sbb aku bwk anak hari nih.. sib baik bos aku ok..

dah ler pepagi nk kejut echa tu kenmain payah lg.. nk suh mndi lagi.. huiiii mmg mnduga kesabaran betul.. kena la lepuk betis gebu dia tu berapa das kan.. ngan meraung2 lagi..eiii.. sibuk nk ikut g ofis..tp mls nk bngun pg n mandi..cemana tu..

ekceli echa mmg excited nk g ofis sbb leh main pc/ laptop.. maklum ler aku mana ada laptop kt umah kan.. so sesekali dpt pegang tu anak aku excited trlebih..hahahah.. dah brpa kali dok order kt aku.. asal dpt je flyers dell kt paper tu.. mesti tnjuk kt aku gambo lappy tu smbil ckp.."ummi.. echa nk nih.. echa nk kaler merah.." amboi sedapnyer mulut ko mengorder yer...


see..betul x aku ckp dia excited dpt pegi ofis..


kenmain lg yer bila dpt laptop.. tp igtkan dpt laptop dok la diam2.. tp xde maknanya.. dok la mnjerit2 smpai naik risau aku.. kalo big boss ada x ke naya jer haku..



pas2 sibuk suh aku buat call.. jap2 call apak dia..pas2 call atuk la..maklong la..mak teh la.. sumer org dia nk call.. ntah brpa kali pon aku x tau.. smpai bapak aku naik rimas jwb call.. yer la atuk dia dok nengok adik aku kt spital.. dia sibuk jer tnya itu ini.. mulut da mcm mak enon je aku rasa..


siap letak kaki atas meja okeh!!!!.. wah.wahhh.. lawan tokeh nmpak.. ni la keje ko yer.. dtg ofis brgayuttttt je keje.. bila aku tnya keje dah siap ker.. echa leh jwb " ..alamak.. x siap lg la ummi.." hahahaha..



9 comments:

Su Hana said...

hahaha ni lah masanya kan echa!!! muahaha

☆ lieya latif ☆ said...

wakakaakakak...ko ni sham...gelak2 siut aku bace....tgk plak pic yg last tu lagi bahak2 aku gelak....hahahaahah...mmg laa echa ni....bos besar betul...siap kaki atas meja ahahahaahahahaha

wei jgn sok2 die ngaruk nak gi opis lagi ikut ko sudah heehehhe

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

kah kah kah
kelakar ko aku nengok gelagat anak dara ko..kemain silang kaki atas meja lagi tu...yg tak larat nak gelak bila ko tanya kerja dah siap ke belum..pandai plak dia ckp belum...kalau batrice, manjang jawab Daahhhhhhhhh

Hirda Ibrahim said...

ha ha ha.. jawapan last yg aku suka tu.
amboiii ngular kerja ko yer echa??

Jasfyra said...

kesian adik ko..xpe,insyaAllah ada rezeki lg tu..
amboi bos kecik yg comel..kemain lg awak ye..hihi

Cik Nurul Pinky said...

adoii sakit perut den golakkan echa ni..hehehehe..memang boomlah kalau dia jadi bos..kecik-kecik lagi gaya sudah ada haha..alahaii kesiannya adik akak tu kan..kalau nurul kat tempat dia compem sedih tak ingat tapi mungkin tak rezeki lagi mcm nurul..sabar ajelah aminnn

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

hehehe, ni secretary kuat gayut ler cenggini.. dengan kaki atas meja lagi.. amboii melawan tokey nampak nye si echa ni..

sesekali bawak anak gi opis mmg best, tp kadang2 lagi berserabut dibuatnya

nafiiz said...

amboi sham
bukan main lagi si echa..
ni kira macam lepas geramla kot...
tak tahan gambar last sekali tu..

Filla said...

haha..kemain kaki naik atas... respek sama bos kenit ni taw!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails