Wednesday, September 22, 2010

6 Syawal @ Stable Steak House Kg. Baru

6 syawal ari tu genap la umur Alysya 4 tahun mengikut calendar islam. Uihh brsyukur gak masa tu coz sbb echa overdue 11 hari maka smpatlah aku beraya smbil belasah ketupat, rendang, lemang segala. Mak blasah puas2 mcmkan tiada esok untukku. Padahal bkn leh mkn byk2 sgt pasal cpt mengah. Tp bila rasa perut ok je makan lg. Ok je makan lagi. Raya pertama malam tu siap ajak cooi pi cari A&W lagi. Teringin giler babe nk minum rootbeer float dia tu. Chaiitt skang pon aku dah rasa tingiin plak dah. Tp aku puasa hari ni...sabar..sabar...

So hari Khamis lepas (6 syawal) saja la gedik suh abah echa belanja makan kt luar. Tanya echa dia nk makan apa? Echa jawab..nak makan chicken chop!! Kenmain ko yer...


mula2 ingat nk pi mkn kt Chop & Steak (branch selayang) je coz dekat ngan umah. Tapi tutup la pulakkk. Dorang balik kg. beraya la tu. So teringat kt Stable Steak House Kg. Baru ni. Tapi cuak gak, takut tutup jugak. Maklum la musim raya kan. Echa plak da bising2 tak abis2 sebut nk mkn chicken chop. Mujur ler bukak.


kitorang smpai situ dlm kul 9.30pm. Ramai betul orang. Agaknya org dah jemu mkn ketupat rendang tu yg pi cari western food plak. Sib baik la dpt meja kosong.


lama gak menunggu. Ekceli xde la lama sgt. Tapi sbb echa tu dah x sesabar nk mkn chicken chop, dok brzikir je kt tlinga aku tu yg rasa lama kot.

si tukang bayar. ni celebrate ikut calendar islam tau bang. nnt ikut calendar omputih 29/10/10 ko jgn lupa plak nk belanja lagi. hehehe


sabar yer budak. siler bawak brtenang kata apak ko.


echa suker makan chicken chop black pepper. Sampai je food dia terus makan. Tak sempat mak ko nk snappo. Apak echa pon mkn chic. chop gak. Aku order nasi goreng cina je coz takut echa x abis kang, membazir plak.



sekali koooo... echa mkn banyak la pulakkkk. Sket je yg x abis. Terkulat2 aku telan air liur  tgk echa mkn. Cisss igt dpt la menumpang mkn yg echa punyer. Dah ler kedek.. aku nk cuit sket pon x bg. Cooi dah gelak2 kan aku. Cooi ckp padan muka sapa suruh order nasi goreng. Takpe2, malam esok kita pi repeat makan kt sini yer banggggg. Saya puasa ni, teringinnnnnn....


8 comments:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

uish...lama tak makan chicken chop kg baru......

boleh tahan tekak si echa nie yerk sham.....batrice now, dah kurang makan pedas...padahal kecik2 dulu berhantu ngan makanan pedas.....

Anonymous said...

Ni selera Echa atau umi Echa yang nak makan chicken chop ni sham??hihihi

☆ lieya latif ☆ said...

beb, aku kagum sebenarnye echa leh mkn chicken chop tu..sebab kuah diekan blackpepper kan...kalo mia mija tu jgn harap sham oiiii....pedas lada hitam tu jgn hraap!! senang keje ko nak angkut si echa ni pi mkn2.....

tapi aku mmg tegelak2 laa tang nasi goreng ko hahahaah...rugi wei!! amik bau jek la ko yeak heheeheheh

Softtouch [Hanim] said...

comel je echa masa tgh tggu dgn sabar ciken cop tu..pndai echa mintak nk mkn apa...tahan pedas plak tu..xrugi bwk dia makan sbb dia pndai makan...

adui tinggal sikit jer echa xmkn..he he he..kesian ummi dia, dpt balance yg sikit jer..xpe nanti abis pose nnti ajak abah dia pegi sbb dah abis ganti pose/pose 6..beraya ngan ciken cop yer..

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

amboi echa, pandai kau demand nak makan ciken cop ek.. kelass selera anak dara ko ni..

eh ni kat kg baru ke?? kat mana?? aku tak tau pun.. nanti nak try pergi gak la..

sian kau.. mesti masa makan tu dok kerling2 bila la si echa ni nak hulur kat kau balance ciken cop tu kan. hahah aku pun pernah kena gak cam tu.. hahahaha

attyfir said...

kty nengok pun jadik tingin ha..

Drama Mama said...

wahhh...gembira la si kenit dapat makan chicken chop tu ekkk! meh kat aunty sikiiit! terliur tengok tau!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

FADHIL AHMAD said...

https://www.facebook.com/stable.steakhouse

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails