Thursday, August 01, 2013

Indahnya Ramadhan .. dah x ingat day berapa

Kalo x silap aku ni citer 2 hari lepas... hari Selasa aku x keje.. pagi2 dah pening kepala pastu muntah2.. angin kot. Pegi clinic dpt mc. So bila dah ptg... dah rasa sihat sket tetiba rasa rajin plk nk masak for berbuka.



Ini inti utk buat tauhu goreng berlauk. Tak tau apa tajuk sebenar kuih ni...aku main belasah jer bg nama ikut suka aku. Inti tu aku guna... daging cincang ramly + cili merah besar + daun sup + isi tauhu.. boh garam n blackpepper sebagai perasa.



Tauhu yang telah digoreng dibelah dua.



Lepas tu keluarkan isi dia.. buat ala2 kelongsong mcm ni utk sumbat inti dlm tu. Isi tu ko masak sekali utk buat inti dia mcm kat atas tu.



Inti td sumbat dlm tauhu... kemudian celup tauhu dlm telur yg telah dipukul n goreng sekejap. Aku xtau apsal kaler dia x kuning mcm kwn aku buat. Ko goreng ngan kunyit ke tauhu tu woi??? Tapi xpe lah... yang penting Cooi ckp sedap.. rupa x penting sgt... #kaver line.


Tetiba mengidam nk mkn ayam masak lomak cili api. Tapi x brapa kick sgt coz x brp pedas... padahal dh byk aku letak cili padi. Abaikan kentang yang terlebih empuk tu.



Ikan masin sepat goreng berlada. Tumis kering2.. pedas2.. mmg menikam kalbu kalo mkn ngan kuah masak lemak. Combination yg mantap... untuk tekak aku ler.



Menu berbuka hari tu. Now aku dh tak masak utk sahur. Masing2 dah xmo makan. Cooi nk mkn roti jer. Alysya lagi lah... nk minum air jer... puas pujuk makan dia xmo gak. Sukati ko lah nak oiii. Owh hari rabu last week Alysya muntah2 n sakit perut ... terus dpt mc 2 hari. Jumaat plak cuti nuzul quran. So rabu - jumaat tu aku x bg Aysya puasa. Hari Selasa aku mc tu pon dia sakit perut gak... x puasa gak. Hmmm... hingga hari ni... dah 6 hari dia tinggal puasa. Hope lepas ni dia sihat n dpt berpuasa smpai abis Ramadhan.


- Posted using BlogPress from my iPad

3 comments:

Hirda Ibrahim said...

gila menarik aku tgk tauhu sumbat inti tu pompuan...
nanti apa kata rajin2kan diri tlg buat for kengkawan??
kikiki...

lieyalatif said...

eh menarik ko...pandai ko olah resepi...aku ni hantu tauhu tau....walaupun laki aku mmg tak suke. tapi nanti free aku nak buat style ko ni la..sedap ni wat ratah cecah sambal kicap...org johor katekan, kene ade sambal kicap ekekeekekekek

**selamat hari raye beb....aku mintak maaf zahir dan batin yeak sepanjang kite kenal kalo aku ade buat salah....

Nanung Nur Zula said...

jadi laparrrr

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails