Thursday, October 03, 2013

IKEA Crayfish Party

Hahahaha... lom apa2 nak gelak dulu... ini citer 2 bulan lepas kot.. so jgn plak ada yg terkejut kot igt Ikea ada buat Crayfish Party lagi. Tapi rasanya ramai gak yg xtau pasal Ikea Crayfish Party ni kan. Sebabnya benda ni buat masa org tgh sebok beraya.. ntah2 ada yg kat kg. lagi dok beraya x abis. Iolls yg xde kg. ni excited la beraya kat Ikea.

Rupanya Hirda pon ajak kawan2 dia pegi jugak... so aku pon tumpang skali la joint dorang. Minah yg pegang karipap ni nama dia Lelek.. sapa yg baca blog Hirda mebi perasan kot Lelek ni. Aku pon dah kenal n kawan ngan Lelek ni gak.. so tu yg x segan nak joint tu.

K-own pon ada gak. We olls siap berjanji pakai baju kurung/melayu sbb tgh mood raya katanya. Konon feeling2 gi open house Ikea ler.. hahaha

Tu dia... 16 0gos ko kejadian ni rupanya... hahaha.. giler lama dah. Sorang adult RM40... tp sbb iolls kan members ikea.. so dpt ler half price RM20 jer.. murah giler kannn???

Tu menu yg ada on that day... menariks kannn?? Paling suka sbb ada meatballs, Almond Cake ngan Salad. Itu jer kalo kita beli dah brp ringgit kan. Ini bayar RM20 jer sorang... buffet ok.. ko makan la sampai lebam selagi muat dlm tembolok tu. Masa queue nak amik food tu dah siap agih2 tugas.. sapanak amik meatballs.. sapa nak amik dessert sumer... ketamakan melanda diri... sbb tgh lapar giler time tu.

Muka berseri2 bila makanan dah terbentang depan mata. Owhh yer.. semua org dpt bip ngan party hat. Comei kan bip tu..

Yeahhh... time utk menjamu mata dgn food... meatballs yg menjadi kegemaran ramai org..

Sotong tepung... masyaallahhhh.. sedap giler okkk.. Dah ler besar2.. sotong x liat pon. x penah jmpa menu ni kat ikea.. if ada konpem g ikea aku makan ni jer.

Inilah  crayfish atau udang krai uolls. Aku pon x penah tgok sblom ni... pestime aku makan. Sedap gak.. tp sbb cara makannnya cold.. tu yg x brp lalu nk mkn byk2.

Ini bread witg egg, mayo n shrimp. Ada salmon gak.... fave si hirda.. aku x makan pon yg ni.

Strawberry and blueberry pie.

Banyak giler ok.. x larat nk abiskan. Menyesal plk x bwk tupperware.. kalo x leh gak sorok2 tapau mana yg x abis. Now bila tgok pix ni mula lah rasa menyesal apsal x makan secara lahap hri tu.. hahaha.




Sotong tepung yg licin dulu kitorang kejekan. Pastu aku bangun ler nk amik lg.. skali dah abis la plk..so dorang tukar ngan chicken wings. Amik gak la chicken wings 4 ketul.. hahaha.

Memang puas hati dpt joint Ikea Crayfish Party ni. Harap2 Ikea dpt buat lg party ni every year.. coz kat oversea dh lama dh buat tiap2 yahun mmg ada. Kat Malaysia ni rasanya pestime. Kalo ada lg nx year.. apalagi my partner in crime Cik Puan Hirda.. wajib kita pi okkk.




5 comments:

lieyalatif said...

fuhhh mmg best aku tgk kat fb ari tuh....kalo dekat mmg aku dha terjah koooo...untung korang dekat2 situ.....

aku takpenah la mkn udang tu wey..pestime tgk pun dari pic korang lah nih....

giler meriah wey mknn yg ado....telan2 ailiyo aku tgk ....

attyfir said...

adoi..lapar tau tgk meatball tu.
kalo dkt dah terjah gak .

Hirda Ibrahim said...

oh yessss... next yr if ada sila roger2 yer. mak nk amik half day. tudiaaaaa... sakan!!

Softtouch [Hanim] said...

Uiiii bestnya sham...berbaloi la 20 hing dpt mkn mcm2.....udang tu sgt menggoda...meaball tu....nakkkkkkkk

Cik Puan Mimi said...

giler la menu dia.. mmg sedap2 belaka... kalau mcm ni mmg tak rugi la join. dah la RM20 je.. mana nak dapat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails