Thursday, August 09, 2012

Lega...

awal puasa hari tu aku rasa tensi sgt sbb pi Subang Parade nk cari bju kurung raya echa tp x jmpa yg brkenan di hati. Baju kurung echa, biasa mmg aku bli cotton je sbb mmg sesuai ngan budak..selesa, x panas n comei je dorang pakai. Selalu aku bli kain siap2 pastu mintak SIL aku jahitkan sbb SIL aku mmg amik tempahan jahit baju. Tp SIL aku bru brsalin, anak dia pon bru 4 bulan++.. xmo la aku nyusahkan dia pulak. Ingatkan nk bli yg ready made je la utk echa.

Dulu aku tgok brlambak2 kat Subang Parade tu jual baju kurung cotton for budak2. Simple2 je... sweet je aku tgok. Tapi now payah betul nk cari ready made yg kain cotton. Kebanyakan guna kain chiffon, brkilat n ntah apa2 la material. Pastu siap ngan manik ngan labuci bagai sarat marat kat leher ngan tangan. Eh... agak2 la korang ni buat baju budak. Cukup x brkenan aku.. dah hilang cute budak bila pkai baju mcm org tua..


 legaa.... akhirnya jumpa gak yg brkenan di hati. Sweet n simple mcm yg aku nak. Harga pon ok.. x mahal sgt.


agaknya sebab echa dah mula puasa this year.. so mood dia nk menyambut raya tu brkobar2 agaknya. Sejak beli hari Isnin masa cuti Nuzul Quran tu.. tiap2 malam plak dia try baju ni. Pastu puji2 diri sndiri depan cermin.. hahaha..xleh blahhh






3 comments:

Hirda Ibrahim said...

yer betul...
baju kurung budak.. patut yg design simple & sweet.
mesti cute ko, tgk paper bag dia pun nampak cantik. (apa relatednya aku pun x tau, but for me, if paper bag dh cun, sure brg yg kedai tu jual pun cun. har har har)

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

cutenya paper bag.. eh?? hahah sebab tak nampak baju, tak leh nak puji.. kene tunggu echa pakai baju raya baru leh puji. hehehe

lieyalatif said...

betul2...bile puase dah penuh mmg ko....excited rase nak beraye....ko pun kene hulur duit raye lebih tu ekeekekekeekek.....

aku jenguk2 dlm paper beg tu mmg cantik tu beb heeheheh....pas ni cari henbeg plak tuk die sham...aku tak cari lagi henbeg mia mija nie....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails