Friday, July 19, 2013

Indahnya Ramadhan ~ Day 10

Fuhhhh.. kejap jer dah masuk 10 ramadhan kan. Pejam celik pejam celik... dah nk raya. Cepatnya masa berlalu...

Semalam aku drive g keje sbb pagi2 ujan. Fuhhh mencabar betul nk sampai ofis. Punyalah aku mengantuk giler smpai tersengguk2 dlm keta. Dah ler jalan jem x hingat... kul 9.10am bru smpai ofis. Mujur ler hidup lg... sket lg nk cium montot keta org. Time balik pon aku dh cuak.. takut trlelap dlm keta... siap dok tegak2 ni smpai nak melekap kat stering keta.

Aku suh Cooi je yg g bli food utk brbuka..tkut aku x sempat. So Cooi tapau ler nasi ayam 2 bungkus ngan ns lemak singgit tu dua bungkus. Kuih muih sumer x beli. Sampai umah mak aku... tgok ada kari daging, ikan goreng ngan ikan masin. Hmmm... nyum nyum... terus rasa brnapsu nk mkn nasik. Tapi masa nk cedok lauk masuk pinggan mak aku tegur... ehh itu kari kambing la.. Homagaddddd... kambing ker??? Terus brkecai hati ini... aku ni x mkn kambing uolls.. makan kuah jer la ko shamsinarrrrr. Malas aku nak snap pic menu brbuka.., patah hati okkk



Malam td echa request nak ns goreng for sahur. So malam td masak ns siap2... sng nk goreng pagi2. Lagi pon mmg nk suh dia mkn lebih sket coz time berbuka dia x makan sgt... dok minum ice blended jer.



Sambil goreng nasi... goreng terung celup telur ni kat sebelah. Lama x buat menu ni. Kalo ada yg x penah makan n x tau... ini menu paling sng di dunia. Ko potong terung tu nipis2... tp jgn lah nipis sgt plk. Pastu pecahkan telur..letak garam sket.. kacau mcm nk buat telur dadar tu. Celupkan terung tu ngan telur and goreng. Simple n Sedappp.




Inilah menu sahur pagi tadi... nasi goreng + telur dadar + terung goreng.



Pagi ni knmain ceria budak ni...elok jer melompat pagi2. Banyak gak dia mkn ns goreng tu... lapar kot. Siap pesan...esok mama buat ns goreng lagi tau... sedappp sgt ns goreng mama. Owhhh.. terharu mak ko dgr pujian dari anak. Ok..ok.. esok mak ko gigih bgun pagi buat ns goreng lagi yer...



- Posted using BlogPress from my iPad

3 comments:

Emy Omar said...

Wah..sedap ye nasi goreng mama tu Echa..aku pun suka terung goreng mcm tu Sham..kat rumah ni Sham aku hari2 time sahur goreng nasi..permintaan dari Mia.Walaupun dah naik jelak sebenarnya tapi kang x goreng kesian la pulak.Budak nak puasa kan..aku turutkan juga walaupun kadang2 mata macam x terbuka hihihi

Softtouch [Hanim] said...

terung tu boleh cube....xpernah tau n try pun.....bagus bleh buat menu berbuka...hehehe.....

Sahur pun saya msk ikut permintaan danish..biasa nya dia suka mkn nasi putih kicap n telur dadar hancur....

Awww....pndai echa amik hati mamanya....

lieyalatif said...

ye beb...aku tgk nasi goreng ko pun tau sedap ....mau tak echa sampai bertambah2....

aku tertarik tgk terung goreng tu...pes time aku tgk...nnanti nak cube la jugak...aku hantu terung....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails