Wednesday, April 24, 2013

Bifold Door/ Folding Door

Bifold door ni aku buat kat pintu toilet master bedroom jer. Tu pon trpaksa tukar coz toilet nya kecik amat... tp orgnya bagak2. Mau ada yg tersepit pintu nnti. Masa g tgok umah lagi mmg dah cakap kat Cooi nak tukar pintu toilet ni. Cooi kata kena tgok bajet dlu... ada bajet bru leh tukar. Alhamdulillah dapat jugak tukar... kalo x sure hari2 aku dok merempan psl pintu ni.

 Ada byk giler design... beratus2... smpai pening plk nk pilih yg mana. Tengok tu nak... tgok yg ni nak... Tak mo yg gambar pon ada... nak yg plain pon ada.. pilih jer kaler apa ko nak..macam2 lah..

 Akhirnya kitorang sepakat pilih yg macam ni..ehhh ker aku yg nak design nih? Bifold door ni aku amik kat tempat yg sama aku beli sink tu... kat Big Bath. Dia bg dua pilihan... nak yg harga RM388 or RM488. Mula2 opkos la kitorang nak yg murah kan... coz dpt ler jimat sket... tp dia kata yg RM488 tu quality lagi bagus n lasak sket. Biasa la manusia kanmmg mudah diperdaya ngan kata2 manis.. so kitorang amik ler yg RM488 ni. Harga tu include skali dia dtg ukur and pasang. Semua dah all in. Dia xkan guna ukuran ko bagi.... dia kena dtg umah ukur sendiri. Nak yg lagi mahal pon ada... tp org tu kata yg ni pon da ok sgt. Tak mudah pecah. Dia siap buat demo ketuk ngan hammer lg... tanjat ai sbb dia ketuk kuat. Haku ni xleh trkejut dgr bunyik2 ni.. mulalah nk mnjerit. Bikin malu saja....

 Simple jer design kan... x suka yg colourful... nmpak serabut. Yang ni nmpk tenang jer.



- Posted using BlogPress from my iPad

4 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

nak jugak lah tp 1 pintu 400 .. pitam! kena survey lagi

lieyalatif said...

mmg ko pandai deco umah ko sham.....kemas jek aku tgk semua.....aku suke konsep dapur ko....simple tapi sgt2 cantik....tak yah sarat2 sgt...penin tgk nanti.....

pendek kate ko mmg pandai deco umah....taste ko superb!!

Hirda Ibrahim said...

umah kak aku kat sunway yg aku duduk dulu pun aku tukar pakai door camni. tapi yg biasa2 je.
bukan umah aku tapi aku je pandai menukar mcm2 kan?

cantik design ko pilih. kenalah dgn deco ko yg kaler ijo tu.

Anonymous said...

Memang sesuai pintu mcm ni utk toilet kan jimat ruang..cantik deco pada pintu tu sham..sejuk mata memandang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails