Monday, February 16, 2009

Bila Aku Terlebih Rajin....hehehhe

hoihhh.. toksah ler korang trtipu ngan tajuk di atas nun... tajuk jer gempakkk... aku rajin??? xde la rajin sgt... sket2 leh la.. kena tgk angin dulu.. angin tiup dr barat ker..dr timur ke.. angin monsun tropika ker..hehehhe... tp sebenarnya begini... aku ni mmg hari2 ler mkn kt kedai kan.. kalo x mkn kt kedai pon.. beli tapau pas2 mkn kt umah.. trsangat ler jarangnya aku masak kt umah even cuti pon aku mmg jarang masak.. co'oi pon jenis x ksh.. aku msk ke..x msk ke dia x ksh.. sbrnya dia lg suka aku x msk sbb dia xyah g pasar beli brg2 basahan tu sumer... tu pasal la..
so nyer aku ni da naik jemu + x tau lg nk mkn apa da kt luar.. so smlm aku merajin2 kan tgn aku ni utk masak... n aku pilih menu yg paling senang utk dibuat.. xyah susah nk pikir nk msk lauk 2-3 jenis... so aku pilih utk msk nasi ayam... hahhahah... baru msk ns ayam da kecoh sekampung aku nih.. x kira la... wpon ns ayam jer.. tp aku da bangga n riak sbb aku brjaya gak masak... hahha... ni bg aku da kira terer tau.. korang lain la... korang wanita sejati..terer masak... aku ni hampeh..mkn jer reti...

ayam goreng hitam tp dappppppp ...


ayam goreng, kuah cili ngan kuah kicap..


sup ayam...


gambo keseluruhan... ni cubaan kedua aku wat ns ayam nih.. tp kali ni kaler ns ayam x brp nk jadik sbb aku trlupa nk buh kunyit awal2..


ini bdk lapo x sbr nk mkn...
wat pengetahuan korang...echa ni lefthanded.. n dia suap ns pakai tgn kiri okeh.. aku penah tego 2-3 kali suh dia tukar tgn.. ada la sesuap dua dia pakai tgn kanan..pas2 dia tkr balik tgn kiri dia.. lg pon aku nengok echa cam kekok jer bila pakai tgn kanan... so nyer aku salu jer biarkan dia mkn pakai tgn kiri.. dgn harapan bila dia bsr nnt dia pndai la nk mkn pakai tgn kanan kannnn... betul ker cara aku nih.. aku ni xnk la memaksa dia sgt..... tp tkt gak kalo dia smpai besar dia mkn pakai tgn kiri gak... riso gak ni wei... cemana nk wat nih... tulun..tulun...


18 comments:

Miss Moon said...

wah cam hidangan kat hotel la ...saya kasik 5 bintang utk hiasan ...

sedap nya ...terseksa pewut kuwwwwwwwwwww...lapoooooooooo tgk nasik ayam yg dap dap nih

Hirda Ibrahim said...

shammm...
dh le aku x amik lunch lagi ni....
serius sedap dgn ayam itam garing2 tu kan?? kan??

takpe sham, aku pun 2x5 cam ko. tapi laki aku ni jenis nk bini dia masak. x suka mkn kat luar.

tapi ikut mood aku gak. kalu mai time aku malas, dia soh aku masak pun aku x mau. so, sila le tapau.

echa lefthanded?? woooo i likeee....
nanti besar2 dia pandai le mkn tgn kanan (aku lagi sorang mak yg mengspoilkan anak..LOL)

Puan Iza said...

Memang ko rajin betul la sham....masak nasi ayam tu...buat nasi ayam nie pun renyah gak kan....tapi hasilnya memuaskan....

sedap nampak ayam tu sham...walaupun hitam tapi dappppp hehehehe....

oooo echa kidal ek....pasni ko kena train echa makan tgn kanan tau...

wanie said...

wah nasi ayam...sedap2...nak buat jugak la..hehehe

Filla said...

syam...wah teruja aku nie..nasik ayam..ko nak lawan buk pilla nieh!!! haippp babab kang! hehe..eleh ko ni.. x pandai masak kunun... tu dah gempax giler dah tu... tahniah2... mesti pasni laki ko suh masak jer kat umah!!!!!!!

Anonymous said...

Sham... uihhh... cam sedap jerk ang punya nasik ayam tuh.. hmm best aper nasi ayam ang tuh.. yg penting presentation nyer...
paling best tuh tgk ayam nyer... garing gitewww...
echa sama la cam adriana.. dah baper kali aku tegur nak gak pegang tangan kiri... geram tul la...

♥ i'me ♥ said...

wah nasi ayamm....sedap tu... echa kidal yek?? samalah dgn saya ni sham..masa saya kecik2 kan, mak saya selalu "babap" tgn saya bila nak mkn guna tgn kiri..so, saya pun beralih arah guna tgn kanan... cuma dgn tgn je saya pandai guna tgn kanan.. kalau sudu lak, kekok..kena guna tgn kiri.. hehehe... so, utk elakkan echa mkn guna tgn kiri, awak bagila sudu...nanti dah besar, ajar balik guna tgn, tapi belah kanan la.. hehehe... apa yg saya merapu ni?? agak2 awak paham tak???

Unknown said...

wahh rajin nyer.
ini dah kira sgt2 rajin. jujue lopez kalo nasi ayam.. kompom dari kedai!

PTD? kompom tak pas nyer..

Anonymous said...

echa ngn delia pun sama ar kidal sham..aku pun sama cam ko..dh bp kali dok remind budak tecit tu use right hand while eating..ermm..idaknya deme dengo..

sok aku nk wat nasi ayam lah..wakakaka

Anonymous said...

Wah..sedapnye nampak nasi ayam ko tu sham..terliur la pulak ha..
Sham,Erfan pun kidal,suap nasi pakai tangan kiri..kekadang kita betulkan juge tapi bila tengok dia terkial2 susah bebenar nak menyuap,kita biarkan je..tapi nanti2 kena gak train guna tangan kanan..

☆ lieya latif ☆ said...

ish ish ish ...terliur aku sham...wei okey laa tu....aku rase cam sedap tu.....ayam tu betul2 tempting....itam2 laa lagi sedap....dah tu...aku dah puji melangit nieh...bilenye nak wat makan2 panggil aku....hahahahaahah

ooo echa kidal yeak.....same cam mia gak ....tapi time makan laaa dulu2...aku pukul tangan die....pastu lame2 ajar, skrang dah gune tangan kanan....takpe sham, ko ajar slow2...boleh tu....

Butik Remaja & Wanita said...

salam ummiecha,wah dah buka blog ye akak ni hihihi fotopages apa sudah jadi???sedapnya nasi ayam tu..klau akak nak tahu kita serupa tak penah masak hahahaha....

Ciklinn said...

wah sedap2......... terliuq ha tgok....

huaaaaaaaaaa aku tingin nak mkn nsikkk..haruskan ku korbankan diett ku ini>?????

Linda Latip said...

ambehhh..sodapnyeeee..tetb rsa nk mkn nasi ayam terus lunch neh! kalau ghazi ni bab nasi ayam sure die amet la sukenye..tp die tkleh mkn byk sgt aym haha alergik sbnrnye..

ha echa mkn pki tgn kiri ye..tk jupe kordinasi yg betul lg kot..dun wuri sham..naty² betul la tgn die tu..echa nak sketttt nask sdap tu!!

Anonymous said...

wah... sedapnya nengok nasi ayam tue... rajin sham wat nasik ayam yer.. memang terliur betul nenguk piccas nie..
hehe echa cam wawa laa... suka makan pakai tgn kiri... dah tegur pun kejap jer tukar kanan.. satgi tukar kiri balik.....
ermm yummy, yummy tingin plak nak makan nasi ayam... :-)

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

woo...ko ingat ko sorang jer ker yg kureeenngg bab masak2 ni...aku pun sama lah sham...tp ko terror sikit dari aku coz' ko dah pandai masak nasi ayam...aku?......nasi ayam kat kedai pandai ler aku....

sedap nie beb......aku kalu makan nasi ayam......berladung kuah sup kat nasi aku tu.....hubby asyik complaint jer aku makan berkuah camtu.....nikmat ooo sham, makan nasi ayam berkuah sup tu penuh dlm pinggan...pastu ko curah sikit sos cili.....pergh....sedapnyerrr....

batrice paling suka makan yg bersup2 nie......ngehngehnghe

sham, org kata, bebudak kidal nie terror mate....xpe arr....insya allah, in future...dia ok ler tu....slow2.....ok

yong ibu chem said...

sama le dgn chem..makan guna tgn kiri..jenuh dah ngajor nye..

ayam itam tu lah yg buat nampak shedappp tau!

Erna said...

wah, echa left handed ye.... budak kreatif ni...

**sungguh sedap tgk nasi ayam awak tu....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails