Monday, February 23, 2009

.:Visit Baby Akid n Ila:.

***********************************************************************************
Date : 22/02/2009 (Sunday)
Time : 5++p.m
Venue : Rumah Ila, Seksyen 18, Shah Alam.

***********************************************************************************

Yes... kitorang mmg da lama planned nk g visit ila sbb nk tgk new baby yg skang baru msk sebulan++ umurnya.. dan sbb kitorang ni dtg segerombolan n xnk la menyusahkan tuan umah yg masih dlm pntang tu.. so kitorang pon sepakat membawa berkat utk membawa sedikit juadah.. yer la.. nk jmpa ramai2 ni..harus la byk story mori kan... abiss?? xkn nk brcerita jer..harusla ada food nk sumbat dlm tekak ni kannn... so masing2 pon bwk la food yg dijanjikan :

Tauhu Sumbat - aku
Murtabak Roti - Hirda
Cupcakes - Iza
Big Apples - As
Sardin Gulung - Mimi
Samosa & Popia Goreng - Ila...ish..ish..wat susah aje...
KFC - Niza.. patutnya Niza nk bwk putu piring..tp sbb ari tu ujan lebat so mkcik putu piring x meniaga ari ni yek...

selingan jap....ntah bila la dorang amik pic nih... kenmain lg echa laga pipi ngan abah dia..

Tapi masing2 x smpat pon nk amik pics food tu sumer..mklum ler da borak2..terus lapo..terus jer la ngap kan...hehehhe da abis ngap baru la tingat nk amik gambo...tp gambo ni bkn dari camera aku.. ni sumer aku cilok kt fp hirda, mimi ngan iza...hahahha...tima acih yer prennn..






Hanya 2 keping ni aku smpat snap...


Baby Akid yg comei ngan ibu nyer... alahai..mak x berani nk pegang okeh.. sbb kecik n comei sgt.. dlu echa masa lahir da 4++kg.. ok ler nk pegang..


hahahah... x thn tgk pic ni..sbb tgk ler para bapaks yg dok pegang anak kannnn...
Kitorang gerak balik dari umah ila tu dlm kul 7++pm gak... tu pon sbb tkt para bapaks bising nnti.. mklum ler msg2 sonok dgr citer mimi yg br balik dr pekan baru indon tu... wahhhh... aku sgt teruja dgr citer dia menyopping kt sana... ntah bila la aku dpt jejak kaki kt indon tu... hmm... mebi 1 fine day nnti kan...ada rezki sapa tau...
btw...thank ila..sbb sudi menerima kunjungan kami nih... pastu wat bising lak kt umah ko.. biasa la.. sesekali jmpa..mcm2 bnda nk citer.. nk2 ada citer 'panas'...hahhahaha... kita sama kita da ler kan...hehehhe... okeh...sekian...tamat.






10 comments:

Unknown said...

heheh tu ler, semua bising sebab nak tau stori mori pasal indon tu kan.. tak pe sham, kumpul duit dari sekarang, pastu cari tarikh yang sesuai.. air asia dah murah.. insyallah kau boleh pergi nanti..

yagn kelakar, memang mak2 kecoh kat dapur, bapak2 semua jaga anak kat depan.. nasib laki2 kita sportingkan..

Hirda Ibrahim said...

poms,
paling kelakar, bila si akid nangis, ko tolak aku, aku tolak ko. last2 iza yg kena angkat coz dia dok paling dekat. hehehe... semua takut nk pegang baby..
aku si aqeel tu je aku dh pass...

♥ i'me ♥ said...

hehe..kira okla tu..dpt para hubby yg sporting... blh tlg tgkkan anak2... hmmm..kecik nya baby tu... saya pun tak reti dgn baby2 yg kecik ni..sebab baby saya smua 3kg++.. senang nak handle.. :D

Anonymous said...

sham.. mmg havoc giler kiter reramai kat umah ila tuh... maklum la sumer lebih kurang sekepala... paling best sesi "ngumpat" kat dapur tuh.. hehehe... dgr cerita kak mimi pasal indon aku begitew teruja.. x sabar nak p ni... camner pegang aqeel... amik berkat tau.. heheheheh

Anonymous said...

sham.. mmg havoc giler kiter reramai kat umah ila tuh... maklum la sumer lebih kurang sekepala... paling best sesi "ngumpat" kat dapur tuh.. hehehe... dgr cerita kak mimi pasal indon aku begitew teruja.. x sabar nak p ni... camner pegang aqeel... amik berkat tau.. heheheheh

Puan Iza said...

ooo pandai ek ko sham dgn hirda, time akid nangis ko masing2 tolak tak nak angkat ek...last2 aku gak yg angkat baby akid yg kecik itu...sebenarnya aku pun kekok gak....hehehehe....

ni kali ke dua kita jumpa kan sham...1st time dulu pun umah ila gak...masa besday bash afiq....:-)

lps nie kat mana lak kita nak jumpa kan?....

Sham, laki aku cakap sedap arrr tauhu sumbat ko tu....ajar aku sikit cara2 nak buat....hehehehe

Jasfyra said...

wah...seronoknya jumpa baby akid..lg seronok mengumpat beramai2..meriah gitu

Anonymous said...

best la nye dapat kumpul ramai2 eh..siap ada potluck lagi tu..

Linda Latip said...

amboi besnye.jenjln , dpt mkn dpt tgk baby lg..sume best!

mrs khairul said...

sham gamba yg last tuh klaka kan..sian bapak2 penat jaga anak2...keh..keh..aku tgk muka hasben ko pun cam boring jek dia..mesti dlm hati dia "mak2 dara nih xreti2 nak balik ker" hahaha

re: tq eks.insyaallah nnt aku try..sbb hasben aku ske sgt mkn tauhu sumbat..aku plak x reti buat kuah dia n x terpk nk tanya kwn2...weh yg buat sumbat tuh tauge n timun je kan..hhehe..sorry..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails