Monday, January 12, 2009

Jawab Tag - All About Me..

sebelum tu..nk tunjuk imej aku di opis yer..wahhhh bley gitu.. mebi ada yg x tau..sbnrnya aku ni ada dua imej??? kt opis n kt luar...means..aku kalo g keje..aku pakai tudung..bley gitu??? n waktu yg selainnya aku nih free hair..nape jd cam2? tah ler.. aku ni ni kejap trbukak kejap trtutup...(ohh..pleaseeeee..aku mksudkan rmbut aku ler..)..aku pon x tau naper jd cam2..tp masa aku mula2 nk report duty kt opis aku skang nih (keje gomer ler...) aku rasa cam segan jer nk free hair sbbnya kalo gomen tu biasa la kan..ramai org tua..pas2 ramai yg pak2 haji.. so aku sgt segan yer... so nyer aku amik keputusan nk pakai tudung pegi keje.. tp aku pakai tudung pon bknnya proper sgt..sbb aku mmg xleh pakai anak tudung..nnti aku akan skt pala yg amat sgt..leh muntah2 sumer yer..ini bkn alasan..tp benar2 trjadi..sbb aku da try byk kali dah..

aku bknnya nk hipokrit ker apa..tp aku mmg segan nk free hair g opis..masa keje private dlu aku ok jer free hair...g pon..kalo pakai tudung kt opis nih..dpt ler aku sorokkan..apa2 yg x sepatutnya dari pndangan mata makcik2 n pakcik2 kt opis ni kan..kang byk lak dosa dorang sbb asik ngata aku jer...aku pon x tau smpai biler aku nk kejap trbukak..kejap trtutup camni...tp utk pakai tudung sepenuhnya...aku lom ready lg...(cheh...mak pasan cam artis lak wat statement camnih..)..wpon laki aku asik perli2 aku jer bila nk pakai tudung...tp aku wat pekak jer la kan.. gpon laki aku x suh betul2..dia cuma usik2 aku jer...so aku xde la nk take serius sgt..teruknya aku kan...xpe la...mebi di suatu hari nnti...akan smpai wktunya...insyaallah...

ni ler ghopa aku g keje...comei x...hehhehe...aku rasa ikka/emma jer penah tgk aku secara live camni kan emma kan..mklum la kami keje satu building tp lain kompeni yer...

Okey skang sesi menjawab tag plak yer....




Here are the rules* -List these rules on your blog. -Share 7 facts about yourself on your blog. -Tell 6 unspectacular quirks of yours. -Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs. -Link the person who tagged you.

7even facts about yourself~

1. my full name SHAMSINAR BINTI SHAMSUDDIN. family aku panggil aku INA..tp ayah aku sorang jer pnggil aku NINA..kunun2 manja la..uwekkk.. kawan2 paggil aku SHAM..aku plng x suker org panggei aku ina..kecuali family aku..sbb aku rasa nama ina tu x sesuwai kt aku..cam lemah gemalai jer.. aku ni brutal sket..tp masa aku skolah kt vokay PD..ada la bbrapa kejadian tu..so kwn kt vokay pnggei aku ONNIE..ckgu cikgi pon pggil aku ONNIE gak..heheh kira onnie tu nama glemer aku ler kt vokay..kalo sebut onnie..insyaallah org kenal...mklum la aku ni pailang masa kt skolah..suke lawan cikgu..tp bkn saja2 lawan..ada la sebab aku melawan..malas nk citer la..

2. Aku anak kedua dr 4 org adik badik..(3 prempuan, sowang lelaki yg bungsu)..kitorang adik gap 3 thn yer..tp antara adik no. 3 ngan 4 gap 6 thn sbb mak aku gugur..kalo x ada 5 n gap 3 tahun gak..

3. married to ASRUL AFENDI BIN ABDUL KHALID aka CO'OI pada 18 November 2005. Laki aku nih bespren aku masa form 6 dlu..n after STPM pon kitorang mmg rapat..salu keluar tgk wayang n mkn sama2. salu outing jauh..g pangkor..g cameron..g prhentian x jd..(naper aku panggil x jd??? sbb kitorang smpai sana..skali resort, chalet semua full house..so kitorang terus blah balik kl..x ke giler namanya tu)..tp korang jgn salah sangka yer..bkn g berdua..tp g ramai2..n xde prkara yg x diingini brlaku antara kami..sbb masa tu mmg bespren jer..xde feeling2 pon.. tah cemana tiba2 ter'declare' plak as a couple n kawin.

4. aku ada sorang anak yg cute bernama ALYSYA DAMIA BINTI ASRUL AFENDI yang dilahirkan pada 29 October 2006.

5. aku seorang yg sgt berdikari..x suker susahkan org..kalo boleh semua menda aku nk wat sndiri..tu antara faktor yg co'oi aka laki aku suker kt aku..mana x suker kan...renew lesen sndiri..renew insuran sendiri.. apa sajer urusan yg memerlukan aku brtekak ngan org..sumer laki aku pass kt aku..bley gitu...yer la..nnti yg burok sumer org kata aku kan...bagus..bijak tul laki aku nih...

6. x suker tgk umah brsepah..ni sumer leh jd punca pergaduhan...sbb aku biler tgk umah brsepah..otomatik temperature aku pon naik...mula la aku tarik muka masam smbil kemas umah...tp aku x suka bebel yer..salu kalo marah aku diam jer..sbb kalo aku mula brcakap..aku akan brcakap x brenti..n org x akan tahan ngan statement maut yg kuar dr mulut aku nih...chit...celupar nyer mulut aku nih..

7. wpon aku ni garang..tp aku nih cpt trsentuh bila tgk org2 susah yg minta sedekah ker..tgk muka pkcik tua yg sihat walafiat pon aku leh kesian... tu pasal aku x suker tgk rancangan bersamamu tv3 tu..nnt aku nangis..sejak da jd mak nih...lg la brtambah thp emosi aku nih..


6ix unspectacular quirks of yours


1. aku sgt suka shopping..pntang tgk benda yg cntik n menarik kalo boleh semua aku nk beli...tp sbb kemampuan x brp nak ado..so kebanyakan nyer tggal harapan jer la kan..kadang2 tu ada gak rasa menyesal beli sbb rasa cam mmbazir jer...tp sjk ada anak nih..kebanyakan bajet shoping da beralih ker echa...kalo g shoping..utk echa mmg x tggal yer..msti beli..untung x untung nya anak2 zmn skang...

2. aku suker bwk keta laju2..ala2 ganas gak ler..aku mmg xleh bwk keta slow2 sbb aku akan rasa ngantuk dan rasa cam pala otak aku lembap jer...tp wpon bwk laju..aku x suker potong 'q' okeh..paling benci kt org yg suker potong q..ko igt ko sorang jer nk cpt..abis aku nk nk mkn angin jer kt jalan nih...rasa cam nk sepak jer org tu..

3. aku nih boleh dikategorikan sbgai garang gak ler... kalo aku da naik antu... aku x pedulik dah...hahahah...sapa2 yg da penah trkena ngan aku tu..igt2 la yer... aku ni sbrnya boleh tolak ansur..bkn suh org dgr ckp aku jer...tp kalo org2 tu lbh2 n nk amik kesempatan atas kebaikan aku...mmg mak pntang yer...

4. aku DEGIL...trsangat2 degil okeh...ini statement dari mak aku yer.. mak aku kata..dlm adik badik aku...aku yg paling degil...sbb aku ni jenis keras hati gak dlm satu2 prkara tu.. kalo aku kata aku nak...means aku nk gak..x kira..nk gak... contoh : cam masa skolah dulu la..bila skolah ada wat camping ker n mak aku x bg pegi..aku akan nangis smbil gesek2 kaki aku pas2 kata camni "org nk jugak..x kira..mak x bg pon..org pegi jugak..x dulik.." ...bagus nyer anak kan...jahatnya aku..buruk tul pangai kan..tp sbnrnya itu satu ugutan jer kt mak aku..pdhal aku xkan pg selagi mak aku x kata yes...tu kira aku pksa mak aku utk kata yes la kan.. hahhaha... Pesanan utk echa...AWAK JGAN NK GUNA TEKTIK NI KT UMMI YER...

5. dlu masa zmn skolah (kira zmn jahiliah aku ler..)aku kan..tau mana mak aku suker sorok duit dia...so kalo aku nk sgt pakai duit pas2 mntak kt mak aku dia x nk bg...so aku akan senyap2 pi amik duit kt tmpat yg dia sorok tu pas2 baru bg tau mak aku..."mak org da amik rm50 duit mak..."hahhaha...jahatnyer aku masa tuh..tu yg mak aku skt ati jer ngan aku...

6. keje rumah yg paling aku x suker ialah lipat kain ngan iron baju...malasnyer nk buat...tp trpaksa gak buat yer...xkn aku nk suh laki aku iron baju aku lak kan...kang di iron nyer plak muka aku yg cute nih...tp kdg2 kalo da byk sgt baju yg nk dilipat..laki aku tolong la skali lipat kain...hmm tima kasih yer bang yer..

7even people to be tagged:

xde sapa...sbb rasanya sumer kawan2 aku da buat...aku jer yg lmbt..

Link the person who tagged you:

1. aimi

2. hirda

3. ikka/ emma
hmm...rasanya 3 org ni jer yg tag aku...

10 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

OOOO baru aku tau ko kalo gi keje pakai tudung rupenyer......nampak slim plak muke ko sham bile pakai tudung...comel....hi hi hi

wei aku gelak bace ko tulis nieh
"kejap trtutup camni...tp utk pakai tudung sepenuhnya...aku lom ready lg...(cheh...mak pasan cam artis lak wat statement camni"....siut jek ko ni tau he hehe he


dan lagi satu baru aku tau ko keje setempat ngan ikka.....yela walau lain kampeni...selalu le ko jumper die yeak....

wei aku tabik ngan ko...walau ade laki tapi ko tetap berdikari...tak cam aku...sikit2 ...abg tolong nie...sikit2...abg jom teman gi.....hi hi hi...mmg ngade2 kan aku.....nyaaaaaampaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh he hehehe

haa ko same cam aku, kalo tgk bersamamu tu tak penah tak air mate aku jatuh...konpom aku akan nangis....hu hu hu gembeng kite nie sham rupenyer ....

lagi satu yg same...tak suke iron baju....kalo leh nak upah org jek...tapi aku suke lipat baju ....hi hi hi

Jasfyra said...

ala...xpe ar kejap pakai kejap tak..yg penting tak hipokrit kan..cam aku, laki aku tu suka isi minyak mlm2..so, aku pon gatai nk ikut..time tuh, aku pon free hair je ar..kekekee...1 lg kalo masa mandi laut ke sungai ke..wajib le free hair (kecuali ada org yg aku kenal kt opis, aku pon memoyokan diri pakai tudung..wakakakaka)

♥ i'me ♥ said...

hehehe...saya pernah tag awak ke?? punyala tak ingat..melampau betul kan??? hehehe...

sham, ya ker awak pakai tudung gi keje??? ayulaa... betul cakap lieya tu... muka nampak lebih slim kalau pakai tudung (ni cam nak galakkan pakai tudung je).. hahahaha.. jgn mare... tapi mmg nampak slim...tak tipu tu... hmm..awak degil ker?? sama la kot kita ni.. kalau nak yg tu, nak gak sampai dpt.. tu yg hubby saya cakap, "jgn bising la kalau anak awak perangai mcm ni, sebab sebijik menurun awak".. alahaiiiii...

re: sham..yg BD kat side bar tu, saya buat kat photoshop... adjust size siap2 la utk kat tepi tu.. nanti add jela pic kat layout kita ni...

Puan Iza said...

oooo sham pi opis pakai tudung yea....comel apa....mcm ckp lieya tu muka sham nampak kurus jer....:-)

Hirda Ibrahim said...

ko pi kerja pakai tudung rupanya...heheheh. cumels!!

aku gelak bc ko punya perangai zaman sekolah...hahahah...

Anonymous said...

La ko sham pakai tudung...
p kejer pakai tudung erk... x tau la plak...
tp mmg cun sehhhh
hmmm klako la baca pasal ko sham....mcm2 citer...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

la...ko pakai tudung gi kerja yerk sham...baru ler aku tahu, tu pasai aku cam blur jer bila ko comment yg ko pun nak tepek gambar cam aku tu...he he he, baru aku paham skang....

ala sham, aku pun lebih kurang ko jer....gi kerja pakai tudung, keluar kekadang pakai, kekadang lenyap...cam biskut chipsmore....takpelah kan....insya allah, sampai seru kita nanti, bertudung litup ler kitakan.....

sham, aku pun x suke lipat kain...kain kat umah nie dah level tinggi cam gunung baru ler aku gagah nak melipat...tu pun bila aku pun dah rasa susah nak cari spender sendiri,kena gali2....keh keh keh..statement berani mati nie sham tau....tp bab iron baju aku tak malas.....sampaikan seluar jeans pun aku iron ok

Anonymous said...

Sham..awak nampak cute bila pakai tudung ke ofis tu.Takpe la slowly ye..saya pun dulu2 camtu gak.Macam hidup 2 alam ha..ha..

Erna said...

Hehehe.... baru tahu awak gi keja pakai tudung, teringat lak masa saya dok U dulu, gi U je pekai hehehe...bila keluar gi tempat lain tak pakai.
Tapi betulla kata awak, keja Gomen ni, majoriti ramai orang yang berumur, memang majoriti ramai yang bertudung kan...
Saya pun tak boleh tgk citer Bersamamu tu....sah-sah mesti mengalir air mata, usahkan orang, binatang pun saya boleh nangis tengok hehehe...

Unknown said...

sham lawa la pakai tudung, baru ler slim jer nampak muka tu.. tak pe la, pelan2 insyallah satu hari tu nanti pakai la tudung.. lagipun zaman sekarang ni sapa kata pakai tudung tak boleh berpesyen kan.. .malah, lagi cun lagi..

aku pun tak suka orang bawak keta lembab, harus kena maki dengan aku.. kekadang bukan apa, dah ler orang depan kita bawak keta lembab, pastu siap keta lain 2,3 bijik lagi boleh masuk depan dia, (ni kira time traffic jem la ni)kau faham tak apa aku cerita ni.. heheheh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails