Tuesday, April 03, 2012

Movie - Mirror Mirror

last saturday pi layan movie citer mirror2 kat GSC OU. Mmg dah trgedik2 x sabor nk tgok citer ni. Minat giler kat Julia Roberts. Tu pasal hari Ahad gigih singgah OU semata2 nk beli tix. Ekceli dah tgok kat booking online. Tapi hati tu gatai nk pi beli siap2 kt kaunter sbb nnti hari Ahad tu xyah la aku pi kaunter collect tix lg. Takut smpai lmbat kat OU nnti kan. Sbb, now every Saturday, echa ada reading class from 11am - 12.30 noon.


 pas amik echa kat SR, terus zasss pi OU. Aku x berapa gemor pi shopping mall kalo dah petang2 ni. Bukan apa, susah nk cari parking. Kena pusing sana, pusing sini..leceh. Aku suka pi pagi2, time org x ramai lg, so boleh pilih parking mana yg ko suka. Wpon aku jd members One Card n ada parking khas for OneCard member, biasanya aku akan cari parking tmpat biasa dlu. Kalo x jmpa baru pi masuk parking onecard.


Julia Roberts..ko tetap jd pujaan hati ku. Antara filem dia yg aku suka ialah My BestFriend Wedding. Ya allahhhh...suka giler tgok watak dia dalam citer tu. Nmpk macam jahat, tp sebenarnya baik. Pastu suka ngan watak dia yg kelam kabut tu.

Ok... Mirror2 ni citer dia ala2 kisah snow white yg kita tgok or baca zmn kanak2 dulu. Tp jalan citer dia xde la 100% sama. Dia ubah sket character Snow White tu dan jalan citer sket. So takde la scene snow white makan epal beracun pastu tggu prince charming dtg kiss dia. Snow white (Lilly Collins) dlm citer ni berubah jd seorang puteri yg berani menentang permaisuri (Julia Roberts) dengan dibantu oleh 7 dwarfs. Snow White bertemu ngan Prince Alcott (Armie Hammer) di dalam hutan secara tidak sengaja dan kemudiannya mereka jatuh cinta. Permaisuri mahu mengahwini Prince Alcott kerana harta memandangkan negara mereka sudah jatuh miskin. Macam2 peristiwa berlaku dan yg pastinya citer mirror2 ini berakhir dengan kegembiraan. Kalo nk tau lebih lanjut, pergi lah korang menonton di panggung ok.

Pada pendapat aku, citer ni xde la best giler.. ok ni pndapat peribadi aku je. Org lain mebi lain pandangan. Citer ni relaks je..kelakar pon yer.. tp ada sikit yg mcm x brapa nk smpai. Macam anti klimaks sket. Dari 5 bintang aku bg 3 bintang kot. Tapi aku tetap puji lakonan Julia Roberts. hehehe


owhhh giler x sabar nk tunggu citer Madagascar 3 ni nak kuar. Echa pon heboh bila nk tgok. Bulan Jun nnti kot baru kluar.


yg ni x sure citer apa. Tp mcm best je kan. Owhhh berderet2 list movie mak ko nk pi tgok echa. Layan je la.

mebi hari Rabu ni nk layan movie berdua-duaan ngan cooi pas balik kerja. Nak tgok citer Wrath of The Titans kot.. Owh sgt la x romantik..hahahaha




 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails