Friday, September 05, 2008

Pertama Kali Dalam Sejarah....

Alamak...camner nk mula ek...ok la camni...kalo korang nk tau...dari mula aku kawin smpai la ni...masuk tahun ketiga aku brpuasa ngan laki aku.. ni la pes time aku masak masa bulan posa tau x...teruknya aku kan...bkn apa..sbb slalu bulan posa aku rasa letih yg amats..malas sebenarnya.. hehhehe

Kalo bukan bulan puasa pon aku mmg jarang masak...kalo masak pon weken jer..ari keje mmg x smpt.. tu pon slalu weken aku ngelat x masak..seb baik cooi pon jenis x kisah..dia kata kalo rajin awk masak..kalo malas x yah masak...yahuuuuuu...tu yg aku jd tmbah malas tu.. tp poser tahun nih aku cam nekad..dgn niat suci murni aku, aku nk masak utk laki aku..merangkap utk perut aku ler skali kan..sbb rasa cam malas jer nk beli..slalu beli x kena ngan tekak..cam hampeh jer.. so..wat pertama kalinya dalam sejarah perkahwinan aku..chewah...aku brjaya gak masak masa puasa ketiga... aku masak tomyam ayam ngan telur bungkus jer..masak bodo jer..tp aku x smpt lak nk amik gambo sbb kelam kabut...echa asik nangis jer...abah dia xde g terawih..dia tggal ngan aku jer mula la wat hal..aku masak lepas buka..dlm kul 8pm cam2 aku start la...nk masak sblm buka mmg x smpt ok..slalu balik jer keje..sggh bazar ramadhan jap..beli kuih sket2 pas2 balik terus mandi. Pas mndi..turun g umah mak aku..dkt jalan kaki sajork...mmg aku tiap2 hari buka kt umah mak aku..meriah sket..kalo buka kt umah aku..bosan..tawar..hambar..aku tgk muka cooi..cooi tgk muka aku..huh...

And semalam puasa ke-4 aku brjaya lagi masak...malam ni cooi x g terawih..ujan..so senang la sket aku nk masak...masak bodo gak..g pon cooi da pesan x yah masak kuah2...wat sambal jer...lg la mak suker kan..x yah pening2...
sambal sutun (alahai..cam trlebih jer minyak dia..)
cendawan goreng tepung

(dulu aku beli yg ready made nyer..bley..sbb mula2 x tau sonang yo nk buat..skang da tau..wat sndiri jer..lg sedap...puji diri sndiri..hehehhe)

telur dadar utk echa merangkap cooi skali...(anak ngan bapak sama jer suka sgt makan telur)
tomyam ayam (hehhehe..ni lauk semalam..x abih aku panas kan jer..aci x..)
sumer lauk..(yg dlm piring kecik tu..daging masak kicap aku beli kt bazar..)
Cam banyak jer kan...xde mknanya...lg satu..mintak mahap ler..pnggan mangkuk aku brcampur2..xde set2 nyer..tu pon org bg..aku xde beli pon..malas ler..dok umah sewa ni cam xde mood jer nk beli2 bnda tu sumer..janji ado...kalo da ada umah sndiri nnt aku beli la set pnggan mangkuk aku..(ntah biler la agknya tu)

Baru 2 hari aku masak nih...aku da mula rasa cam letih jer...apa la aku nih kan..teruk tul...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails