Thursday, September 11, 2008

Masak Apa Hari ni Ek....

Salam..Hari ni da masuk hari ke-11 kita berpuasa...setakat ni alhamdulillah aku lom tggal lg..aku 'P' dlm mggu ketiga puasa kot...huhuhu..kalo boleh sapa la xnk poser penuh yer x...leceh nk mgganti nnti... Ari ni aku nk citer apa yg aku masak/ makan masa hari ke-9 puasa...


Gulai Udang


Ayam Percik

(senang jer nak wat...pegi kt ayamas..kuarkan jari telunjuk...tnjuk mana nak..
percik ke roaster ker...pas2 org tu potong..bayar..balik..wargkhakaha..)


Ikan Bilis Goreng
(goreng siap2 pas2 msk dalam botol..senang..bila xde selera nk mkn lauk lain..
leh mkn ikan bilis goreng ni jer..peberet aku...wat ratah jer pon sodappp...)



Sumer Lauk

(Yang merah2 tu..sambal sotong..aku panaskan jer..hahahha)
Pas2 aku jarang masak sayur mayur ni..sbb aku x suka mkn sayur..kdg2 jer aku msk sayur

Semalam (hari ke-10), lepas buka n solat maghrib..aku ajak cooi g beli brang dapur kt NSK (dkt ngan pasar borong Selayang)..ikan, ayam, udang sumer da abis...lepas da abis beli sumer..smpai umah..aku suh cooi siang ikan2 tu sumer..nnt senang ler aku nk masak kan..sib baik cooi nk tolong aku siang ikan...lupa plak aku nk amik gambar ikan yg da siap disiang oleh laki aku tu...elok jer dia siang..cermat jer..kalo aku...kalo x luka tgn aku...dan brsepai ikan tu aku kejekan..x sah..hahahha...


Tapi malam ni aku x masak sbb cooi kata x payah masak..dia nk mkn burger jer utk makan malam.. hmm.. senang aku.. aku plak da siap2 mkn nasi masa buka kt umah mak aku td..so da kenyang..pndai x aku... So utk sahur...cooi mnm nescafe ngan biskut...aku mnm air kosong jer.. mmg tiap2 kali puasa bila sahur aku mnm air kosong jer...bukannya aku nk diet..tapi aku mmg x biasa mkn pagi2 ni..kalo aku mkn wktu sahur..nnt aku akan cpt lapar n letih..pelik kan.. selalu sebulan puasa..ada la 2-3 kali jer aku makan masa sahur..yg lainnya aku minum air sajork...hmm...tp x kurus2 pon aku...huhuhu..

2 comments:

Kasih Aleeya said...

oit..sukernyer aku udang msk lemak buh kacang panjang!! ngn sambal tumis sotong!! auwww.. x tahan petang2 nie lapo okeh... haha.. welcome to the club yeh!!!

Cik Puan Mimi said...

akak pun sama la dengan sham, mana pernah masak time puasa ke tak puasa... akak dah 5 tahun kaiwn, pun tak pernah masa time buka.. terukkan..hehhehehe

paling best tu ayamas.. lama tak makan.. sedapnyer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails