Wednesday, November 19, 2008

nasi lemak..buah bidara..syg selasih ku turutkan...

ni citer ari sabtu lepas yer..
ari sab2 tu bgn cpt sbb echa bgn awal la plak.. slalu pon mmg awal dia bgn yer... sblm kul 8 da trjaga... tensen aku... igt nk smbung tido smpai thari pon x ksampaian... pas2 tiba2 perut lak lapor.. cemana nk buat nih... nk g bekfes kt luar cam da boring+malas plak.. tp tekak aku ni teringin benor nk mkn nasi lemak...ekceli aku jarang mkn nasi lemak...weekdays mmg x mkn la kan... sbb kt cafe opis aku tu nasi lemak dia x sdp... weken pon jarang mkn gak... dan hati ku brkata...ohhh...alangkah indahnya kalo aku dpt mkn nasi lemak ari ni...nyum..nyum.. so nyer aku pon terus pksa laki aku nan trsayang tu suh g beli santan ngan sotong...mak nk masak nasi lemak pg ni okeh...hahhaha...korang jgn x caya tau... nasi lemak ni plak kali kedua aku masak dlm seumur idup aku nih....hehehe teruk ker x teruk cam2...lu pikir la sndiri...

smbal sotong yg kurang pedas... leh plak cili kering tu x pedas... x ckp power la kan kalo mkn x pedas nih... pas2 aku alter..tmbah cili api...bru la tangkap leleh nk mkn....


telur rebus ngan ikan bilis goreng pon sodap... aku mmg suker mkn ikan bilis goreng byk2 tau..


gambo keseluruhan... aku msk simple jer...

pukul 10 lebih aku setel da masak n kemas.. tp kitorang mkn dlm kul 11 lebih cam2.. kira brunch la kan.. so ari tu menu kitorang nasi lemak smbal sotong ni jer la..mkn smpai lebam...dinner pon nasi lemak gak...wakkakaka... dasar pemalas kan..aku kalo masak sekali jer satu ari yer... x koser nk msk byk2 kali tau...ni pon da ckp baik aku nk masak... kalo x g beli jer.. x pon mkn kt kedai...yg ni pon hubby puji gak kata sodap... kembang setaman aku dgr..hehehetu sbrnya saja la tu..nk suh aku masak slalu....

10 comments:

Sue@MamaMaryam said...

huhu dah 2-3 hari ni rasa nak mkn sambal sotong tp x lepas2 lg...

puas hatikan klu msk sendiri..pastu hasben kt sedap.. rasa ilang penat..ahaks..

lieya_latif said...

wah menariks la sham nasi lemak ko...bisa mencairkan hati ku he he he he...ala same laa cam lieya pun....kalo msk tu terus byk2..tak kose ar nak msk pagi lain, tghari lain...sekali masak je terus.....ala nasi lemak skrang bukat setakat bekfest...supper pun org makan nasi lemak tau he he he he he

Jasfyra said...

nak nasik lemak gak...huhuhuuuu..
ala sham rilex ar..aku baru je sekali seumur idup masak nasik lemak..hahahaa..
ni dah nampak nasik lemak ko.weekend nih aku nk wat gak ar..so, dah jd 2 kali seumur idup..muakakakaka

Iena@MaMaJannah&Rizqi said...

cedapnyer nampak nasi lemak ko tu sham..siap ngan sambal sotong lagi..ko ni teror gak masak nasi lemak..aku ni bab2 lemak kener tanya mak aku dulu..
aku pun tak kosa nak masak berkali2..kalo leh tak yah masak lagi bagus.dasar pemalas tul aku ni..isk..isk..

Puan Iza said...

Wah! masak nasi lemak...nak jugakkk....pos arrr sikit :-)
rajin arrr ko sham masak....tapi kan kita sama arrr...kalo masak satu hari tu skali jer....mkn lah nasi lemak sampai ke mlm.hhahhaha....

Sham, happy 3rd anniversary to both of you....semoga bahagia selalu....

Hirda Ibrahim said...

oklah tu..
aku x tau buat sambal sotong pun.
laki aku bab mkn ni fussy skit.
semua nk aku masak cam mak dia masak. hangin je.
so nasi lemak, aku masak ikut style MIL aku. sambal tu, dia nk letak telur je..
bagus gak senag kerja aku.

sham, bukan ko sorang je. aku pun cam tu..hahaha..dasar pemalas. sehari sekali je masak. thats why bfast x dak dlm kamus idup aku. selalu aku masak, pkl 11 dh mkn. ptg, kalu ada lauk lebih, mkn lagi.
nk soh aku masak...kirim salammmm...muahahaha

Cik Puan Mimi said...

tu dia, minggu sudah masak nasik ayam, minggu ni masak nasik lemak.. aku nak tunggu menu apa plak minggu depan. heheheh

tapi apa yang pasti apa yang kau masak tersangatlah nampak best gitue.. walaupun baru 2 kali masak, tapi nampak menjadi jer nasik lemak tu..

aku pun macam kau, kalau masak tu sekali jer la untuk makan dari pagi sampai malam.. kem salam la nak masak banyak2 kali dalam satu hari..

Farah_W said...

wahhhh...bestynye nasi lemak,lapar nih....

madam CT said...

bertuahlah ko sham..sekali msk spi dinner..

alangkah indahnya klo laki aku tu berconsider mcm laki ko tu ha..balun benda yg sama time lunch..

ni tak.lunch kena msk lain...dinner kena msk lain..bekfes pun kena lain..

tp akal aku lg panjang..i juz cook once a day..lu pilihlah sdri mau wa msk time apa..

wakakakakakaka

sambal sotong lama dh aku x rasa ni sham...

wanie said...

menariknye nasi lemak sham ni...wanie pun suka makan nasi lemak letak ikan bilis goreng tu byk2..hehehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails