Monday, January 17, 2011

Nasi Ayam Terbaekkkk..

wahhhh perasannya.. kekeke. Terbaekkk tu means utk seisi perut kitorang la eh. Dah aku tnya cooi.. sedap ke bang??? Sedapppp... dia kata. Makan pon brtambah2..konpem la sedap kan. Ke dia nk cover line je?? Takut aku mogok xmo masak nnti?? kekeke..whatever!! Yg pnting kenyang perut kitorang anak beranak semalam. Nyamannya dok umah. Dah kenyang makan, berlingkar je masing2 dpn tv.

- Ayam Goreng yang diperap ngan kicap, oyster sauce, kunyit n garam -


- Kuah Cili -
cili merah + bawang putih diblend. Masakkan bersama sedikit gula + garam + asam keping


- Kuah Kicap -
Kuap Sup yg dicampur dgn kicap masin + manis...aci takkk??? hahahaha


- Sup Ayam -


- Nasi Ayam -
Masakkan dgn air rebusan ayam + bunga lawang, kulit kayu manis (yg telah ditumis) + sedikit butter & kunyit (utk kaler kuning), serai yg telah diketuk n halia


ini lah menu kami semalam (ahad) bwk smpai ke malam. senang keje. Hidang kat kat depan, makan smbil ngadap tv. Fuhhh selera betul makan.


nasi ayam dihidang bersama air limau nipis. Tp ais plak xde. Aci letak air sejuk je. Trkulat2 cooi minum. Masam katanya. Tapi mak ok jer.. nk bakar lemak kata ko...hahahaha

5 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

eh pompuan...ko semenjak due menjak ni rajin tol masak tau...kagum aku....ari tu nasi lemak....ni nasi ayam plak....meleleh mak tau pompuan.......nampak yummy plak tuh.....

Softtouch [Hanim] said...

sedpanya nasi ayam...nasi ayam anak sy danish suka makan..dia pggil nasi kuning sbb warna kuningkan..masak nasi je sy sham sbb ayam2 ni dia tak makan sgt

janji suami kenyang n suka, dah oklah tu...mmg terbaiklah...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

wah ko
makin rajin masak di tahun 2011 nie yerk
bravo lerr..clap clap clap utk cik puan sham...

sedap wei
aku tak pernah try lagi masak nasi ayam nie wei..takutttt...takut tak menjadiiii

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

tak sesia kita ke NSK beli barang basah .. food semua nampak sedap. aku pun ingat nak masak nasi ayam, sekali tu cam nak buat tomyam la pulak kan. heheheh

eh kalau aku tak reti msak, aku calling2 ko jer la ek.. tolong ajar aku. hahaha

Hirda Ibrahim said...

nampak menarik pompuannn....

a ah kan, letak kunyit skit...
nanti mak try pulak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails