Friday, January 28, 2011

Sardine Roll

sajer je buat entry nih, coz nk bg idea kt korang esok cuti so leh la korang buat sardine roll nih. tak gitu????

-roti yg telah dilenyek sehingga nipis -
sukati korang nk lenyek pakai apa pon. Janji roti ni jd nipis. Ini pon tau dari blog ladyverde. dlu aku x penah nk bg nipis roti dia dlu. patut la bila digoreng, brminyak giler sardine roll aku. rupanya kena bg nipis dlu roti tu supaya x serap minyak. Tu pasal dlu2 x rajin nk buat coz brminyak sgt, tak suka.


- Sardin yg telah dimasak (sambal sardin) dilenyek trlebih dahulu -
malam nya ada buat sambal sardin, byk gak belennya. So kita jgn membazir yer puan2. Tak baik mmbazir, tuhan marah. Jadinya abiskan belen sambal sardin itu dgn mmbuat sardin roll ini.


- digulung ketat2 dan cantik seperti ini -


digoreng brsama minyak yg sedikit. nk gunakan butter pon boleh jugak, xde sapa nk marah. dahhh siappppp dan boleh dihidang untuk dimakan brsama suami n anak trcinta di pagi hari minggu yg indah. 

8 comments:

Jasfyra said...

kemain rajin ko masak skg ni ye sham..sedap2 lak tu.aku pun suka buat sardine roll camni.xberminyak dan cedap..gebu je kan..eii,ko ni kan, ni yg aku nk wat esok ni..hahaha

☆ lieya latif ☆ said...

poms...apesal ko kemain rajin masak ni poms...kagum mak tauuuu...seb baik dok jauh, kalo tak mmg aku menebeng jek pi umah ko tumpang mkan sekali heheehehehehehe

Cik Nurul Pinky said...

lepas ni akak mesti buka blog khas utk menu masakan pulak.dah nampak ciri-ciri hobi suka masak tu hehehe

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

kan kan kan...kalau lenyek2 kasi nipis roti tu..kurang sikit minyak tu.....

aku malas nak buat ngan sardin...aku selalu gulung ngan hotdog jer poms...senang kerja mak....cari hotdog cheese tu...fuh!....

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

ko sajer jer bg aku rasa terliur petang2 ni kan.. ni buat takat breakfast jer sedap..tp buat minum2 petang ni, alahai mmg best giler la..

eh ko lekatkan roti tu pakai telur ek.. kemas jer ko punya sardin roll ni

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

eh salah tulis.. nak tulis gini sebenarnya .. "ni BUKAN takat breakfast jer sedap..."

Softtouch [Hanim] said...

ni kalu chef mat gebu tgk blog sham ni menangis nie sebab sham nak lawan dia...heeee gurau je tau...

sedap ni sham..umah sy xde penggelek pakai gelas jelah..janji dia jd nipis..

Erna said...

rajinnya memasak... aritu roti john, ni sardine roll plak.... saya tak boleh makan sardin dah sekarang.... dulu-dulu boleh, sekarang makan sardin sikit je menangkap kat belakang kepala, rasa nak muntah, nak pitam semua ada... gamaknya sejak dah berusia ni, makanan pun dah tak boleh sebarangan hahaha...

**** saya dah ltak resipi kek batik tu kat blog, entry yg sama... :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails